This is a demo store. No orders will be fulfilled.

Rower szosowy do 4000 zł – 5 propozycji od Sprint-Rowery!

27/07/2023
Rower szosowy do 4000 zł – 5 propozycji od Sprint-Rowery!

Kolarstwo szosowe ma swój niezwykły urok, a dobre modele z tej kategorii potrafią kosztować niemało. Czy da się kupić sensowny rower szosowy do 4000 zł? Oczywiście! Będzie to dobry wybór dla każdego, kto chce zacząć przygodę z tą dyscypliną rowerową. Co wybrać? Podpowiadamy!

Spis treści:

  1. Wybór roweru do 4000 zł – jak znaleźć odpowiedni model?
  2. Najlepszy rower do 4000 zł – czym będzie się wyróżniał?
  3. Ranking rowerów szosowych do 4000 zł – znajdź swojego ulubieńca
  4. Rower szosowy do 4000 zł – wybierz idealny model od Sprint-Rowery!
  5. Zakończenie

Wybór roweru do 4000 zł – jak znaleźć odpowiedni model?

Dobry rower szosowy i ograniczony budżet, to pojęcia, które w wielu przypadkach się wykluczają. Kluczowe parametry, na które należy zwrócić uwagę, to m.in. materiał ramy, typ hamulców, system przerzutek oraz komfort jazdy.

Rower szosowy do 4000 zł powinien oferować solidną konstrukcję i niezawodność, ale także zapewniać przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo. Są to propozycje dla początkujących kolarzy.

W naszym rankingu wybraliśmy kilka propozycji, które pozwolą Ci z czystą przyjemnością pojeździć rekreacyjnie po szosowych trasach. Uwzględniamy też rowery gravele, bo coraz częściej klienci szukają modelu uniwersalnego.

Dowiedz się więcej: HIT czy KIT? Jaki gravel wybrać? Poradnik 

Czego możesz oczekiwać w takim budżecie?

Rower do 4000 zł

Najlepszy rower do 4000 zł – czym będzie się wyróżniał?

Rowery szosowe do 4000 zł składają się z różnorodnych części, w większości przypadków są to jednak budżetowe komponenty. Czy jest to równoznaczne z ich słabszym działaniem? Sprawdź, co sądzimy o częściach rowerów szosowych w omawianej cenie.

Rama

Najczęstszym wyborem, gdy kupujesz rower do 4000 zł, jest aluminiowa rama. Łączy ona w sobie lekkość, wytrzymałość i przystępność cenową. Ten rodzaj materiału jest zdecydowanie lżejszy od ram stalowych, co zwiększa komfort użytkowania szczególnie podczas jazdy rekreacyjnej.

Rower zbudowany na aluminiowej ramie jest stosunkowo odporny na uszkodzenia i korozję.

Standardem w tej cenie są ramy z wewnętrznym prowadzeniem linek. Czasami mają też taperowaną główkę sterową, która zwiększa sztywność przedniej części jednośladu. Jeśli tylko jest taka możliwość, to szukaj roweru, który ma widelec z włókna węglowego – podnosi on komfort jazdy na długich dystansach i obniża masę roweru.

Osprzęt i koła

Rower szosowy do 4000 zł będzie wyposażony w podstawowe komponenty do rekreacyjnej jazdy. Trudno będzie znaleźć coś innego niż Shimano Claris. Zaletą tej grupy jest łatwy dobór części zamiennych i niedrogi serwis, co w gronie początkujących kolarzy nie pozostaje bez znaczenia.

Wyjątkiem w tej materii będą gravele, które czasami używają grup osprzętu MTB lub tajwańskiego Microshift.

Koła zamontowane w rowerach szosowych do 4000 zł będą oferować podstawową funkcjonalność, która pozwoli Ci pokonywać kolejne kilometry. Warto szukać takich, które mają piasty Shimano lub Formula, bo dostępność części zamiennych jest znacznie większa, niż w przypadku „egzotycznych” producentów.

Hamulce

Przez lata trwała dyskusja, czy rowery szosowe powinny być wyposażone w hamulce tarczowe, czy hamulce szczękowe. W tej półce cenowej spór jest kompletnie bezzasadny, bo większość typowych rowerów szosowych korzysta z klasycznych hamulców. Niestety budżet, który sobie założyliśmy w tym rankingu, nie pozwala na rower, który ma hydrauliczne hamulce tarczowe.

Gravele, które wzięliśmy pod uwagę korzystają z prostych systemów mechanicznych hamulców tarczowych Tektro.

Przeczytaj także: Hamulce tarczowe czy V-brake? Który system hamowania w rowerze jest lepszy?

Rower szosowy do 4000 zł

Ranking rowerów szosowych do 4000 zł – znajdź swojego ulubieńca

Marin Presidio 2

Presidio 2 to dobra szosówka do 4000 zł dla kogoś, kto nie chce typowego roweru z „barankiem” zamiast kierownicy. Należy go traktować bardziej jako rower fitness, który dobrze sprawdzi się na asfalcie i pozwoli na wygodne nabijanie kolejnych kilometrów w aplikacji do pomiaru postępów sportowych.

Marin Presidio 2 ma wysokiej klasy ramę z aluminium, która jest kompatybilna z systemem pasów Gates’a i ma wewnętrznie poprowadzone linki oraz pancerze. Jak każda rama tego producenta, objęta jest dożywotnią gwarancją. Możesz do niej zamontować dodatkowe akcesoria w postaci błotników i bagażnika, co zwiększy funkcjonalność Presidio 2 względem klasycznego roweru szosowego.

Ciekawostką jest użycie w tego typu rowerze przekładni Shimano Nexus z 7 biegami. To dobre rozwiązanie dla kogoś, kto nie chce zbyt często serwisować swojej maszyny. Rowerzyści lubią Shimano Nexus za możliwość zmiany biegów na postoju, dlatego jest to jedna z częściej montowanych grup w rowerach miejskich.

Marin w stosunkowo niewielkiej cenie zmieścił jeszcze hydrauliczne hamulce Shimano. Mogą się przydać, bo koła wyposażone są w opony o gęstym bieżniku 700x32C, które pozwolą Ci się całkiem nieźle rozpędzić zarówno na asfalcie, jak i na mniej równomiernej ścieżce rowerowej.

To bardzo dobry wybór dla kogoś, kto szuka roweru szosowego z prostą kierownicą na dojazd do pracy.

Rower szosowy Trek Domane AL 2 2023

Trek Domane AL 2

Rower szosowy Trek Domane AL 2 2023 to doskonała propozycja dla osób, które stawiają pierwsze kroki w kolarstwie szosowym. Ten model pozwoli Ci na zdobywanie formy i odkrywanie tej dyscypliny sportu. Wyposażony jest w absolutne minimum, które pozwoli Ci wejść w świat kolarstwa szosowego.

Ramę wykonano z aluminium serii 100, dzięki czemu jest ona lekka i wytrzymała. Gniazda montażowe pozwalają na zainstalowanie błotnika, a jeśli zechcesz, możesz wstawić do niej czujnik duotrap S. Na pewno dużą zaletą tego modelu jest obsługa posprzedażowa Trek i program gwarancyjny.

Komfort jazdy na Trek Domane AL2 podnosi zamontowany widelec z włókna węglowego i uniwersalna, klasyczna geometria szosowa.

Trek zainstalował w tym modelu podstawowy osprzęt z serii Shimano Claris R2000 z kasetą 8-rzędową. To grupa przeznaczona do jazdy typowo rekreacyjnej, czego warto mieć świadomość, wybierając ten rower. Użyte w konfiguracji koła, to pierwszy element, który warto rozważyć do wymiany.

Rower do 4000 – ciekawostka

Z bliska można go pooglądać w tym nagraniu na YouTube. Dla kogoś, kto ma niewielkie wymagania i nie wie, czy kolarstwo szosowe jest dla niego, jest to całkiem dobry wybór.

Sprawdź także: Trek Domane SL eTap Gen kontra Trek Domane SL – w który zainwestować? 

Polygon Stratos S3

O ten rower musicie pytać, bo z jego dostępnością bywa różnie. Być może po tym, jak skontaktujecie się z nami, to będziemy w stanie jako dystrybutor Polygon zamówić go dla Was. Dlaczego? Bo to najlepsza okazja z wszystkich w tym budżecie.

Polygon ma ramę z lekkiego stopu cieniowanego aluminium AL6061 z wewnętrznym prowadzeniem linek. Bezsprzeczną zaletą jest obecność w nim widelca z włókna węglowego z carbonową rurą sterową. Sprawia to, że zyskujesz wydajną „bazę” do pokonywania długich dystansów na asfalcie.

Od strony osprzętu Polygon Strattos S3 jest bardzo solidnie skonfigurowany. Osprzęt Shimano Sora w układzie 2x9 jest dużo lepszy od Shimano Claris i zdecydowanie warto po niego sięgnąć w tym budżecie. Nie tylko kaseta daje nam jeden bieg więcej do dyspozycji, lecz także seria Sora ma znacznie wygodniejsze klamkomanetki, które sprawdzą się podczas długiej jazdy.

Kolejnym plusem tego roweru jest użycie suportu w standardzie Hollowtech, który jest znacznie sztywniejszy od korby na „kwadrat”, chociażby z Trek Domane AL2.

Na całe szczęście, producent zdecydował się na użycie hamulców szczękowych, bo to pozwoliło na zachowanie dość niskiej masy całego zestawu, która dla rozmiaru M wynosi niewiele ponad 10 kg.

To świetny wybór na pierwszy rower szosowy, który da Ci możliwość realizowania swojej pasji do kolarstwa nawet na poziomie średnio-zaawansowanym.

Marin Nicasio+

Na wstępie zaznaczamy, że gravel z szosową oponą nigdy nie będzie tak dobry, jak klasyczna szosa. Mamy tego świadomość, tak samo, jak mamy świadomość, że są rowerzyści, którzy chcą kupić jeden rower do wszystkiego. Dlatego właśnie prezentujemy Marina Nicasio+.

Gravel ze względu na użyte przełożenia nigdy nie da Ci na asfalcie tego, co klasyczny rower szosowy. Zagwarantuje jednak swobodę skręcenia w dowolnie wybraną ścieżkę, bez względu na nawierzchnie i jej stan, a także dużo bardziej komfortową jazdę.

W odróżnieniu od pozostałych jednośladów z naszego rankingu rowerów szosowych do 4000 zł Nicasio+ ma ramę ze stali. Na pewno nie działa to na jego korzyść pod kątem wagi, pozwala za to tłumić drgania niewiele gorzej niż rower z włókna węglowego. Masz też dodatkowe możliwości montażu akcesoriów, gdy zechcesz udać się w daleką trasę, bo rama wyposażona jest w charakterystyczne dla graveli gniazda montażowe.

Kolejną różnicą, jest rozmiar kół. Nicasio+ jeździ na „pośrednim” rozmiarze 650B, a standardowe opony mają szerokość 47C. To całkiem sporo dla roweru, którym chcesz poruszać się po asfalcie nawet, mimo że mają dość gęsty bieżnik. Jeśli potrzebujesz podobnego roweru, z klasycznym rozmiarem kół 700C, być może warto sprawdzić kolejny model z tego artykułu.

To, co nie każdemu się spodoba w Nicasio+, to napęd, który korzysta z komponentów MicroShift Advent. Są tacy, którym charakterystyka MicroShift się podoba, są też tacy, którym się nie podoba.

To dobry wybór, jeśli chcesz roweru do czegoś więcej niż jazda po szosie.

Rower gravel Marin Nicasio+ 2023

Marin Four Corners

Marin Four Corners to rower, który delikatnie wykracza poza nasz budżet, jest jednak takim hitem sprzedażowym, że nie sposób go pominąć. Po raz kolejny masz tutaj do dyspozycji komfortową i wytrzymałą ramę ze stali. Jak przystało na gravela, nie brakuje gniazd montażowych, co pozwala przekroczyć granice narzucane przez klasyczny rower szosowy.

W porównaniu do Marin Nicasio+, Four Corners jeździ na klasycznych kołach 28”. Jeśli wybierzesz mniejszy rozmiar ramy, to będą one w rozmiarze 650B. Jest to o tyle ważne, że w razie potrzeby możesz skorzystać z całej gamy świetnych opon szosowych i śmiało wybrać się na długą trasę po asfalcie.

Sprzyja temu osprzęt, który ma typowo szosowe korzenie. Marin Four Corners jeździ bowiem na Shimano Sora w układzie 3x9. Sprawia to, że zarówno na odcinkach asfaltowych, jak i podczas jazdy terenowej, bez problemu znajdziesz przełożenie dla siebie. Dodatkowo korba jest w systemie Hollowtech II, który zawsze będzie lepszy i bardziej sztywny niż klasyczny „kwadrat”.

Jeśli nie przeszkadza Ci kupno gravela do jazdy po szosie, to Marin Four Corners jest bardzo dobrym wyborem, który na asfalcie sprawdzi się niewiele gorzej od „szosówki”.

Rower szosowy do 4000 zł – wybierz idealny model od Sprint-Rowery!

Podsumowanie naszego rankingu rowerów szosowych do 4000 zł nie jest łatwe, bo każdy z tych modeli jest przeznaczony do nieco innej jazdy i dla innego użytkownika.

Jeśli chcesz prawdziwej szosy z krwi i kości, która da Ci mnóstwo radochy na asfalcie i będzie na tyle dobra, że jak depniesz w korby, to odstawisz kumpli na „ustawce”, to Polygon Strattos jest dokładnie tym, czego szukasz. To świetna rama z dobrym osprzętem, które posłużą Ci długo. Dobra konfiguracja zapewnia też bezpieczeństwo jazdy.

Trek Domane AL2 polecamy tylko w sytuacji, gdy jest w promocji i bardzo chcesz mieć szosę Treka. Komponenty są na tyle podstawowe, że Polygon odstawia go o dwie długości w bezpośrednim porównaniu. Bez promocyjnej ceny, jest to temat do bardzo dużego zastanowienia.

Marin Presidio 2 jest ciekawą opcją na krótkie i średnie dystanse. Bardziej niż z rowerem szosowym, masz do czynienia tu z rowerem fitness. To zdecydowanie najlepszy wybór, jeśli szukasz roweru na dojazd do pracy, a większość tej trasy to asfalt. Dobrą ramę połączono z niezawodnym osprzętem – to przyzwoite połączenie.

Marin Nicasio+ to całkiem dobry gravel, który nie do końca sprawdzi się do jazdy typowo szosowej. Polecamy go osobom, które lubią jeździć w terenie i od czasu do czasu wyskoczyć na szosę. Nie jest łatwo porównać go bezpośrednio do roweru szosowego i trafił do naszego rankingu jako ciekawostka.

Inną historią za to jest Marin Four Corners, który sprawia wrażenie lepszego rozwiązania jeśli chcesz pojeździć na asfalcie. Przemawiają za tym przełożenia typowo szosowe, które zapewnia Shimano Sora, a także koła, które w większym rozmiarze ramy możesz wyposażyć w opony z rowerów szosowych. Jeśli szukasz wszechstronności, to jest to ciekawa alternatywa dla typowej „szosówki”.

Zakończenie

Rower do 4000 zł to jak widzisz dość nieoczywiste rozwiązania, bo oprócz klasycznych szos, w naszym rankingu znalazły się także modele, którym bliżej do graveli. Dajemy Ci jednak przegląd ciekawych jednośladów, abyś sam mógł zdecydować, który z nich będzie dla Ciebie najlepszy!

Wszelkie niezbędne akcesoria i rowery znajdziesz w naszym sklepie internetowym Sprint-Rowery. Zaglądaj na stronę, bo mamy sporo wyprzedaży i promocji, których po prostu nie możesz przegapić!