This is a demo store. No orders will be fulfilled.
Jaki rower wybrać do jazdy po mieście i lesie: Znajdź idealny model dla siebie!

Jaki rower wybrać do jazdy po mieście i lesie, aby cieszyć się komfortem i wszechstronnością na każdym terenie? Rower miejski? A może lepszy będzie rower fitness? Czy jednak lepiej odnajdziesz się w rowerach crossowych? Podpowiadamy!
Spis treści:
Wstęp
Rowerzyści coraz częściej poszukują wszechstronnego roweru, który sprawdzi się zarówno w zatłoczonych ulicach miasta, jak i na leśnych ścieżkach. Taka potrzeba wynika z rosnącej popularności aktywnego trybu życia, gdzie rower staje się uniwersalnym narzędziem do różnorodnych aktywności.
Jaki rower do jazdy po lesie i asfalcie wybrać?
Idealny model powinien łączyć w sobie cechy roweru miejskiego, zapewniającego komfort i łatwość manewrowania, z wytrzymałością roweru terenowego, zdolnego do pokonywania nierówności i trudniejszych tras. Zwłaszcza że czasami możemy je znaleźć na podmiejskich ścieżkach rowerowych.
Taki jednoślad umożliwia użytkownikom swobodę eksploracji różnych środowisk bez konieczności posiadania wielu specjalistycznych sprzętów.
Jaki rower do jazdy po mieście i lesie wybrać, gdy możemy sobie pozwolić na posiadanie tylko jednego egzemplarza?
Odpowiedzią będzie najpopularniejszy typ rowerów w Polsce – rower crossowy.
Najlepsze Modele
Unibike Voyager 2022
Jaki rower do miasta i lasu wybrać, by był praktyczny? Na pewno polecalibyśmy Ci rower crossowy. Jest znacznie lepszy do klasycznego roweru miejskiego i nie dominuje w nim sportowa konstrukcja, jak to jest w rowerze fitness.

Jeśli cenisz sobie dobrą relację jakość/cena, to Unibike w segmencie crossów praktycznie nie ma konkurencji. Wynika to z tego, że przez lata Unibike tworzył praktyczne rowery, które Polacy pokochali i dobrze rozumie czego potrzebuje ten rynek.
Voyager można potraktować jako rower turystyczny. Jego rama ma klasyczne kształty znane od wielu lat w przemyśle rowerowym. Opony w rozmiarze 28 i szerokości 1.8 sprawdzą się zarówno na odcinkach asfaltowych, jak i ubitych ścieżkach w lesie.
Wytrzymała rama z aluminium połączona została z amortyzatorem SR Suntour o skoku 50 mm oraz amortyzowaną sztycą podsiodłową, które zwiększają komfort jazdy. Dzięki zastosowaniu regulowanego mostka kierownicy, każdy jest w stanie wygodnie jeździć na Unibike Voyager.
Zaletą tego „crossa”, jest także osprzęt. Komponenty Shimano Tourney i Shimano Alivio są niedrogie w serwisie i w zupełności radzą sobie ze wszystkimi wyzwaniami, jakie przed nimi postawisz, jeżdżąc rekreacyjnie. Napęd jest w układzie 3x8, co nikomu nie powinno przysporzyć kłopotów z obsługą, a proste hamulce V-brake są łatwe w serwisie i regulacji.
To jeden z tych rowerów, który może Ci służyć jako środek transportu do pracy w tygodniu i do jazdy rekreacyjnej w weekend. Wbudowane oświetlenie, błotniki i bagażnik sprawiają, że to wybór dla tych, co lubią praktyczne rowery.
Marin San Anselmo DS1
Jeśli zastanawiasz się jaki rower wybrać do jazdy po mieście w lesie, by nie wydać zbyt dużych pieniędzy, to Marin przygotował San Anselmo DS1 dla Pań i San Rafael DS1 dla Panów.
San Anselmo DS1 wyróżnia się eleganckim designem, który łączy w sobie funkcjonalność i estetykę. Rama roweru została wykonana z lekkiego i wytrzymałego aluminium serii 2, co zapewnia doskonałą stabilność i wygodę podczas jazdy. Dzięki technologii cieniowania i hydroformingu rower jest sztywny i lekki, jak na półkę cenową, w której się znajduje.
Konstrukcja przystosowana jest do montażu błotników, stopki i bagażnika, co jest cenne, gdy zechcesz wykorzystywać go w mieście.
Proste komponenty napędu w postaci Shimano Tourney w układzie 2x7 pozwalają na wygodną zmianę biegów podczas rekreacyjnej jazdy. Dodatkowo producent zamontował hamulce tarczowe Clarks.
Marin fabrycznie umieścił w tym rowerze szerokie opony Kenda 700x40C, dzięki którym jest to dobry rower do jazdy po mieście i lesie. Uniwersalny bieżnik powoduje, że San Anselmo DS1 poradzi sobie zarówno na ubitej leśnej ścieżce, jak i wyznaczonych miejskich szlakach rowerowych.
Cannondale Quick Disc 3
Rower crossowy Cannondale Quick Disc 3 2023 to doskonały wybór dla osób poszukujących wszechstronnego roweru, który sprawdzi się zarówno na miejskich ulicach, jak i leśnych ścieżkach.
Rama roweru wykonana z lekkiego i wytrzymałego aluminium SmartForm C3 Alloy zapewnia doskonałą sztywność i trwałość. Dzięki temu rower jest stabilny i pewny w prowadzeniu, co jest szczególnie ważne podczas szybkiej jazdy po mieście oraz leśnych ubitych ścieżkach.
Cannondale Quick Disc 3 wyposażony jest w hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD-R280, które zapewniają skuteczne i niezawodne hamowanie w większości sytuacji. To kluczowy element bezpieczeństwa, szczególnie ważny podczas jazdy w zmiennych warunkach pogodowych.
Układ przerzutek 2x9 Shimano Altus umożliwia płynną zmianę przełożeń i dostosowanie do różnych rodzajów terenu. Dzięki temu sprzęt jest idealny zarówno do szybkiej jazdy po asfalcie, jak i do pokonywania podjazdów i zjazdów w terenie.
Tym, co podnosi jakość jazdy na Quick Disc 3, jest sztywna oś QR12 z przodu i sztywny widelec z włókna węglowego. Przednia sekcja roweru pewnie się prowadzi. Szerokie opony 700x35 C pozwalają na wygodną jazdę zarówno po asfalcie, jak i leśnych ścieżkach.
Cannondale Quick Disc 3 2023 to rower, który łączy w sobie nowoczesny design, funkcjonalność i wydajność. Jest dobrym wyborem dla kogoś, kto szuka wszechstronnego modelu do rekreacyjnej jazdy i utrzymania dobrej kondycji. W razie potrzeby możesz dołożyć do niego bagażnik i błotniki, co podniesie jego funkcjonalność.
Przeczytaj również: Strava – aplikacja, która zmieniła świat sportu! Jak efektywnie korzystać z najpopularniejszego narzędzia dla sportowców?
Polygon Heist X7
To jeden z tych modeli, którymi Polygon wyznaczył nowe trendy na rynku. Polygon Heist X7 jest prawdziwym hitem sprzedażowym i wcale nie jesteśmy tym zdziwieni! Dla kogo jest ten rower? Dla kogoś, kto chce mieć wszystko w jednym!
To przedstawiciel segmentu rowerów hybrydowych, który łączy w sobie świat MTB, rowerów szosowych i graveli. Omawialiśmy serię Heist na naszym kanale YouTube. Pooglądajcie ten rower z bliska, bo robi bardzo pozytywne wrażenie.
Ten rower wyróżnia się na rynku przede wszystkim rewelacyjną ramą z aluminium. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zamontowane są sztywne osie, a główka ramy jest taperowana. Sprawia to, że Heist jest sztywny i prowadzi się jak rower sportowy, a jednocześnie jego geometria nie odbiera komfortu podczas jazdy.
Polygon zastosował w nim dobrej klasy widelec SR Suntour z hydrauliczną blokadą i powietrzną komorą, dzięki której dopasujesz go do swojej wagi i stylu jazdy. Razem z szerokimi oponami 700x45C, daje Ci to prawdziwy rower do jazdy w mieście i lesie. „Wszechstronność” to słowo klucz do modelu Heist.
Gdyby tego było mało, to producent wyposażył go w pełen osprzęt Shimano Deore 1x11 i hydrauliczne hamulce tarczowe z serii MT400.
Co jest w tym wszystkim najciekawsze? Heist pojawił się na rynku już jakiś czas temu, a w 2024 roku najwięksi producenci dopiero wprowadzają rowery hybrydowe do swoich katalogów.
Czyżby Heist wyznaczył trendy? Trudno powiedzieć, jedno jest jednak pewne – jaki rower wybrać do jazdy po mieście i lesie? Polygon Heist!
Trek Dual Sport 2 Gen 4
Bez wątpienia jest to jeden z najczęściej sprzedających się Treków w naszym sklepie. To udany rower crossowy, który w 99% okazuje się idealnym wyborem, gdy klient potrzebuje rower do jazdy po mieście i lesie.
Bez wątpienia jest to jeden z najczęściej sprzedających się Treków w naszym sklepie. To udany rower crossowy, który w 99% okazuje się idealnym wyborem, gdy klient potrzebuje rower do jazdy po mieście i lesie.
Trek Dual Sport 2 Gen 4 pooglądacie z bliska w naszej recenzji na YouTube.
Rama objęta jest dożywotnią gwarancją Trek i została w całości wykonana z aluminium. Bez większych trudności zamontujesz do niej dodatkowe akcesoria w postaci błotników, bagażnika i stopki. Dzięki temu może to być zarówno funkcjonalny rower miejski, jak i narzędzie do rekreacyjnej jazdy po ścieżkach rowerowych.
Komponenty napędu wykorzystują układ 2×9, a przerzutki pochodzą z serii Shimano Altus i Acera. Zaletą dla osób jeżdżących od czasu do czasu, z pewnością będzie użycie małej zębatki w korbie z 30 zębami, co powoduje, że napęd pracuje „lekko”, nawet gdy jedziemy pod spore wzniesienie.
Jak przystało na Trek, koła produkowane są pod marką Bontrager i mają wytrzymałe piasty Formula DC-20. Fabrycznie producent wyposażył Trek Dual Sport w całkiem szerokie opony 700x40C, które pozwalają na jazdę w mniej wymagającym terenie i na asfalcie.
W Trek Dual Sport 2 Gen 4 znajdziesz także prosty amortyzator SR Suntour nex z hydrauliczną blokadą i hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro m275.
Jeśli szukasz praktycznego „crossa”, to Trek Dual Sport 2 Gen 4 jest pewnym wyborem dla większości rowerzystów.
Cechy Idealnego Roweru
Idealny rower do jazdy po mieście i lesie powinien łączyć w sobie kilka cech, aby zapewnić komfort, bezpieczeństwo i wszechstronność.
Ważna jest solidna i lekka rama, która zapewni stabilność i łatwość manewrowania w różnych warunkach. Dobrze by pozwalała na montaż dodatkowych akcesoriów, takich jak błotniki, bagażnik i stopka. O ile w lesie Ci się nie przydadzą tak bardzo, to w mieście, gdy zechcesz dojechać rowerem do pracy, mogą okazać się niezbędne.
Opony są kolejnym istotnym elementem – powinny być dostosowane do różnorodnego terenu, oferując dobrą przyczepność zarówno na asfalcie, jak i na leśnych ścieżkach. Idealnym wyborem są te, które mają rozmiar przynajmniej 700x35C, a nawet szersze.
Idealny rower do jazdy po mieście i lesie to taki, który łączy w sobie wytrzymałość, komfort, wszechstronność i bezpieczeństwo, umożliwiając użytkownikowi cieszenie się jazdą w różnych warunkach.
Zobacz także: Od asfaltu po szutry – Jak amortyzator do gravela zmienia komfort i wydajność jazdy?
Porównanie Rowerów
Porównując rowery miejskie z terenowymi, istotne jest zrozumienie ich cech i przeznaczenia.
Rower miejski charakteryzuje się wygodą i funkcjonalnością, idealną do codziennych dojazdów i jazdy po płaskim terenie. Zazwyczaj mają one obniżoną ramę, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, oraz szerokie siodełko dla dodatkowego komfortu.
Z kolei rower górski, znany również jako MTB (Mountain Bike), jest zaprojektowany do jazdy w trudnym i wymagającym terenie. Jego główną cechą są szerokie opony, które zapewniają doskonałą przyczepność na nierównych ścieżkach i błotnistych szlakach. Amortyzacja, zarówno przednia, jak i tylna, pochłania wstrząsy, co sprawia, że jazda jest bardziej komfortowa nawet na kamienistych drogach.
Są to dwa światy, które spotkały się w kategorii rowerów crossowych, by w możliwie najlepszy sposób realizować potrzeby tych rowerzystów, którzy poszukują wszechstronnego roweru, a nie chcą gravela.
Jak Dopasować Rower
Wybierając rower wszechstronny, zwróć uwagę na cechy rowerów miejskich i terenowych, po czym dokładnie przeanalizuj swoje trasy, po których jeździsz.
Rower miejski wyróżnia się lżejszą konstrukcją, mniejszymi kołami i bardziej wyprostowaną pozycją jazdy, co jest idealne do codziennych dojazdów i jazdy po płaskich, utwardzonych drogach. Zazwyczaj są one wyposażone w wygodne siodełka i mają mniejszą ilość biegów, co ułatwia jazdę w ruchu miejskim.
Z kolei rower terenowy, z jego mocniejszą ramą, większymi kołami i agresywną geometrią, jest przeznaczony do jazdy w trudniejszym terenie, takim jak leśne ścieżki czy górskie szlaki. Posiadają one szersze opony z głębszym bieżnikiem, co zapewnia lepszą przyczepność i amortyzację na nierównych powierzchniach. O ile w terenie taki zestaw jest niezbędny do komfortowej i bezpiecznej jazdy, to w mieście rower tego typu jest ciężki i toporny.
Dla osób szukających wszechstronnego roweru, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w terenie, najlepszym wyborem może być rower hybrydowy lub crossowy. Łączą one cechy obu typów rowerów, oferując dobrą wydajność na różnych rodzajach nawierzchni.
Zakończenie
Odpowiedni rower to klucz do komfortowej jazdy zarówno po mieście, jak i w terenie. Zapraszamy do naszego sklepu Sprint-Rowery, gdzie pomożemy Ci znaleźć model idealnie dopasowany do Twoich potrzeb i stylu jazdy.
Potrzebuję rowervlekki damski wygodne siodelko z amortyzatorem moze zeby bylo wyhofne siodelko do jazdy po lesie minnymi i jestem dość ciężka ok 90kg nsm164cm wzrostu