This is a demo store. No orders will be fulfilled.

Recenzja Pinarello Nytro e9

19/07/2024
Recenzja Pinarello Nytro e9

Uwaga! Będzie kontrowersyjnie! Testowaliśmy niedawno wspomagany elektrycznie gravel Pinarello Nytro e9. Już sam fakt, że to e-bike od Pinarello, może budzić skrajne emocje, a do tego jest to jeszcze gravel! Dla kogo jest Pinarello Nytro e9? Podpowiadamy!

Spis treści:

  1. Wprowadzenie i specyfikacja techniczna Pinarello Nytro e9
  2. Komfort, geometria i wydajność
  3. Zalety i wady Pinarello Nytro e9
  4. Dla kogo jest przeznaczony Pinarello Nytro e9?
  5. Podsumowanie i rekomendacje

Wprowadzenie i specyfikacja techniczna Pinarello Nytro e9

Pinarello, założone w 1952 roku przez Giovanni Pinarello, stało się jedną z najbardziej cenionych marek rowerowych na świecie. Innowacyjne podejście do projektowania, liczne sukcesy w Tour de France i przepiękna stylistyka sprawiły, że „Pina” jest na liście marzeń wielu kolarzy.

Ta sama „Pina” projektuje gravelowy rower elektryczny, ponieważ doskonale zdaje sobie sprawę z tego, w którą stronę zmierza rynek.

W ostatnich latach segment rowerów gravelowych i e-bike'ów przeżywa dynamiczny rozwój. Połączenie wszechstronności gravela z nowoczesnymi napędami elektrycznymi pozwala na czerpanie przyjemności z jazdy rowerem szerszemu gronu użytkowników niż do tej pory.

Rower gravelowy stał się popularnym wyborem dla rowerzystów szukających jednego roweru do jazdy w różnych warunkach. Część modeli daje też możliwość montażu dodatkowych akcesoriów, które ułatwiają turystykę i jazdę kilkudniową. Czy połączenie takiego roweru z silnikiem elektrycznym jest dobrym pomysłem?

Nie możemy tego nazwać treningiem, jednak w pojęcie jazdy dla przyjemności, połączenie gravela z silnikiem elektrycznym wpisuje się znakomicie, a na Pinarello Nytro e9 to prawdziwa frajda.

Specyfikacja techniczna Pinarello Nytro E9

Jest wyposażony w nowoczesny szwajcarski silnik TQ-HPR50, oferuje moment obrotowy 50 Nm i maksymalną moc 300 W.

Ten silnik jest znany z cichej pracy i naturalnych wrażeń z jazdy. Niektórzy użytkownicy nawet zwracają uwagę, że doświadczenie z jazdy na Nytro e9 przypomina jazdę z wiatrem w plecy, co ułatwia pokonywanie stromych podjazdów.

Istotną cechą modelu, jest to, że silnik jest lekki i dobrze wyważony. Dzięki temu nawet po rozładowaniu baterii prowadzi się jak gravel bez wspomagania.

Bateria ma 360 Wh pojemności i według producenta zapewnia zasięg do 100 kilometrów. Z naszych testów wynika, że jest to wartość bardzo optymistyczna i możesz spodziewać się około 60-70 kilometrów jazdy ze wspomaganiem. Dobrą informacją jest to, że opcjonalny „battery pack” pozwala na zwiększenie zasięgu do 140 km (według producenta).

Bateria jest umieszczona w sposób, który nie zakłóca aerodynamiki roweru, a całość systemu waży zaledwie 3,9 kg, co czyni Pinarello Nytro E9 jednym z najlżejszych graveli z napędem elektrycznym na rynku. W rozmiarze 54 waga roweru nie przekracza 13 kilogramów.

Pinarello Nytro E9 jest wyposażony w osprzęt SRAM Red AXS, który zapewnia precyzyjną i płynną zmianę biegów.

Rower posiada także rewelacyjne koła z włókna węglowego Princeton CarbonWorks. Są lekkie, aerodynamiczne i nadają Pinarello Nytro E9 wyjątkowego wyglądu.

Dodatkowo geometria ramy została zoptymalizowana pod kątem komfortu, z wyższym ustawieniem kierownicy i krótszym zasięgiem, co zwiększa wygodę podczas dłuższych dystansów​. Na przedniej osi znajdziemy oczywiście widelec ONDA z włókna węglowego.

Na uwagę zasługuje także kokpit skonfigurowany na komponentach marki własnej Pinarello – MOST. Żadna linka i pancerz nie wystaje na zewnątrz, dzięki temu rower prezentuje się wyjątkowo estetycznie. Trudno się jednak temu dziwić, gdyż Pinarello od lat wyznacza standardy w dziedzinie rowerów premium.

Komfort, geometria i wydajność

Geometria Pinarello Nytro E9 została zaprojektowana tak, by zapewnić równowagę pomiędzy responsywnością a komfortem jazdy. Rower posiada wyższy stack i krótszy reach w porównaniu do tradycyjnych rowerów wyścigowych Pinarello, co pozwala na bardziej zrelaksowaną pozycję podczas jazdy. Dzięki temu jest wygodny nawet na dłuższych trasach.

Asymetryczna konstrukcja ramy, która jest charakterystyczna dla wszystkich modeli Pinarello, poprawia stabilność i wydajność pedałowania. Odczujesz to zwłaszcza na podjazdach. Rama jest sztywna i błyskawicznie reaguje na każde naciśnięcie korby.

Na uwagę zasługuje także charakterystyka pracy silnika elektrycznego. Zapewnia on płynne wspomaganie, które nie odbiera przyjemności z jazdy rowerem. Odczujesz je szczególnie podczas pokonywania stromych podjazdów i trudniejszych odcinków trasy.

Sam system jest dość cichy i kompaktowy, jednak odnieśliśmy wrażenie, że kultura pracy napędu Bosch z testowanego równolegle Cannondale jest na wyższym poziomie.

Komfort jazdy na Nytro E9 jest dodatkowo zwiększony dzięki zastosowaniu wewnętrznego prowadzenia kabli i aerodynamicznych profili ramy, które minimalizują opór powietrza. Kierownica wygląda estetycznie, a wyświetlacz z podstawowymi parametrami jazdy został wkomponowany w górną rurę ramy. To dobra informacja dla każdego, kto chciałby zamontować na kierownicy swój komputer rowerowy.

Rower wyposażony jest także w osprzęt SRAM Red AXS, który zapewnia precyzyjną, sterowaną elektronicznie zmianę biegów w układzie 1×12.

Zalety i wady Pinarello Nytro e9

To rower, który przyciąga uwagę swoim designem i wydajnością jazdy. Tak jak każdy model na rynku, ma jednak swoje mocniejsze i słabsze strony.

To podoba się dla nas w Pinarello Nytro E9

  • Niska waga roweru – w skali rowerów elektrycznych Pinarello Nytro E9 zostawia konkurencje daleko w tyle. Wynika to z zastosowania włókna węglowego Toray T900 oraz lekkiego i wydajnego silnika TQ-HPR50. 
  • Prowadzenie i charakterystyka jazdy – specjalnie zaprojektowana geometria i asymetryczna konstrukcja ramy sprawiają, że Nytro E9 prowadzi się stabilnie i przewidywalnie. Nie odbiera mu to jednak sportowego charakteru. Jest to charakterystyczne dla rowerów marki Pinarello w każdym segmencie.
  • Osprzęt z najwyższej półki – rower jest wyposażony w najlepsze komponenty dostępne na rynku. Od osprzętu SRAM Red AXS, po rewelacyjne koła Princeton Carbon Works i komponenty z włókna węglowego firmy MOST.
  • Design – Pinarello nie bez powodu nazywane jest „Ferrari wśród rowerów”. Nytro E9 robi wrażenie swoim designem i trudno jest nie zwrócić na ten rower uwagi. Wykończenie jest przepiękne, a jakość złożenia samego roweru stoi na najwyższym możliwym poziomie. Jest premium!

To nie podoba się dla nas w Pinarello Nytro E9

  • Cena – to rower najwyższej klasy, a za taki sprzęt trzeba zapłacić. Czy design i technologia usprawiedliwiają wydanie ponad 50 000 zł na elektrycznie wspomaganego gravela z zasięgiem około 70 kilometrów? Tutaj każdy musi sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. Zdajemy sobie sprawę z tego, że Pinarello kupuje się sercem, a nie rozumem.
  • Zasięg i bateria – mimo tego, że bateria ma pojemność 360 Wh i według producenta oferuje do 100 kilometrów zasięgu, to trzeba tę wartość bezpiecznie podzielić przez pół. Dla bardziej wymagających użytkowników zasięg jazdy ze wspomaganiem elektrycznym będzie zdecydowanie zbyt krótki. „Battery pack” jest dostępny, jednak zwiększy on koszt i wagę roweru. Warto jednak rozważyć jego zakup już na początku.

Może Cię zainteresować: Jak samemu spersonalizować swój rower?

Dla kogo jest przeznaczony Pinarello Nytro e9?

Został stworzony dla rowerzystów, którzy cenią sobie jakość i prestiż związany z rowerami z wyższej półki, a jednocześnie potrzebują wsparcia elektrycznego.

Jest to rower skonstruowany dla tych, którzy chcą korzystać z najnowszych technologii i czerpać radość z jazdy, nawet jeśli nie mają możliwości regularnego treningu lub z różnych powodów nie są w stanie utrzymać tempa jazdy bez wspomagania.

Dzięki swojej lekkości i prowadzeniu Pinarello Nytro E9 sprawdza się na długich trasach i trudnych podjazdach. Wbudowany silnik TQ-HPR50 dostarcza płynne i naturalne wsparcie, co sprawia, że rower jeździ jak tradycyjny model Pinarello, ale z dodatkową mocą.

Pinarello Nytro E9 to także świetny wybór dla osób towarzyszących na przejażdżkach gravelowych, które chcą dotrzymać kroku bardziej doświadczonym kolarzom bez konieczności intensywnego treningu. 

Podsumowanie i rekomendacje

Pinarello Nytro E9, to wyjątkowy gravel, który dobrze połączył prestiż marki Pinarello z nowoczesnymi trendami w świecie rowerów.

Lekka rama z włókna węglowego, zaawansowany silnik elektryczny i ultralekkie koła z carbonu, gwarantują mnóstwo dobrej zabawy na szutrach. Do tego ten rower ma wyjątkowy design, który przyciąga wzrok.

Jeśli tylko możesz sobie na niego pozwolić, to serdecznie zapraszamy do składania zamówień w naszym sklepie. Mamy w nim szeroki wybór rowerów z każdej półki cenowej i z pewnością każdy coś dla siebie znajdzie.
Do następnego!

Polecane produkty