This is a demo store. No orders will be fulfilled.
Polygon Helios A8, A8X, A9x – czy to naprawdę mega dobre rowery? Oceniamy stosunek osprzętu do ceny!

Zastanawiasz się, czy rowery Polygon Helios A8, A8X, A9x są warte swojej ceny? Bierzemy pod lupę ich osprzęt, stosunek jakości do ceny i pomożemy Ci podjąć decyzję. To świetne rowery szosowe, czy sprzęt, jakiego na rynku jest wiele? Podpowiadamy!
Spis treści:
- Polygon Helios A8, A8X i A9x: analiza osprzętu i wartości względem ceny
- Dokładna podróż przez osprzęt – Polygon Helios A8, A8X i A9x
- Jaka jest różnica między Polygon Helios A8 a A9x i A8X? Zobacz!
- Polygon Helios A8, A8X, A9x – podsumowanie
Polygon Helios A8, A8X i A9x: analiza osprzętu i wartości względem ceny
Seria Helios to linia rowerów szosowych od Polygon Bikes, która wyróżnia się na rynku dzięki swojej innowacyjności, jakości wykonania i konkurencyjnym cenom. Polygon bardzo skutecznie zaatakował tym projektem segment rowerów szosowych Aero.
O marce Polygon
Polygon Bikes to indonezyjska marka rowerowa, która zdobywa coraz większą popularność na świecie. Jest znana ze swojej jakości wykonania i konkurencyjnych cen. Firma oferuje szeroką gamę rowerów, od górskich po szosowe, i jest coraz częściej wybierana zarówno przez amatorów, jak i profesjonalistów.
Rekomendowalibyśmy te rowery, nawet gdybyśmy nie byli ich dystrybutorem w Polsce. Marka stosuje marketing, który pozwala na zaoferowanie wysokiej jakości roweru w przystępnych cenach. W katalogu Polygon znajdziecie kilka modeli, które wprost zawstydzają takich gigantów, jak Specialized, Trek i Giant. Tak, Helios to jedna z takich pozycji!
Jest to o tyle ciekawe, że raczej nie jest to pierwszy producent, który przychodzi do głowy na myśl o rowerach szosowych.
Polygon Helios A8, A8X I A9X
Rowery z tej serii cechuje lekkość, wydajność i aerodynamika, co czyni je idealnym wyborem dla kolarzy na różnych poziomach zaawansowania. Rama Helios spełnia standardy narzucane przez UCI, co ma wyraz w certyfikacji UCI APPROVED, dzięki temu startując w zawodach, masz pewność, że rower zostanie do nich dopuszczony.
Każdy z prezentowanych przez nas modeli korzysta z tej samej ramy, a różnice między nimi dotyczą osprzętu. Polygon Helios A9X jeździliśmy w naszym teście na YouTube. Podobał się dla nas!
Technologia Polygon Helios
Polygon Helios A8, A8x i A9x zaliczają się do kategorii Road Performance, czyli rowerów szosowych, których zadaniem jest dostarczenie najwyższej wydajności i prędkości podczas jazdy. Wpływa na to kilka elementów.
- Rama – została specjalnie zaprojektowana, by możliwie jak najskuteczniej przecinać powietrze. Jest to koncept „Aero”, co oznacza, że podczas jazdy generuje minimalne opory powietrza, a głównym wzorem, który zastosowano przy jej projekcie, jest kropla wody. Sekcja supportu została przeprojektowana względem poprzedniej generacji, co pomogło podnieść sztywność Helios’a i sprawiło, że jest to jedna z najlżejszych ram na rynku z tak dobrymi parametrami aerodynamicznymi. Waży zaledwie 800 gramów, co jak na konstrukcję Aero jest bardzo dobrym wynikiem.
- Włókno węglowe ACX Performance – to typ włókna, który stosowany jest w najlepszych rowerach Polygon. Rower jest responsywny, sztywny i zachowuje niską masę. Stawiając ten model obok marek premium, absolutnie nie ma wstydu pod względem technologii.
- UCI Approved – certyfikacja UCI odnosi się do standardów ustalonych przez Międzynarodową Unię Kolarską. Ma na celu zapewnienie, że rowery używane w zawodach kolarskich są bezpieczne i skonstruowane według zasad zgodności ze sztuką. Wyraża się to na przykład w limicie wagowym narzuconym przez UCI, który wynosi 6.8 kg. Jest to o tyle ważne, że za start w zawodach na rowerze bez certyfikacji (np. rower triathlonowy), można zostać zdyskwalifikowanym lub niedopuszczonym do startu.
- Koła z włókna węglowego – to koła sprawiają, że rower jest lekki i sztywny podczas przyśpieszania. Każde 100 gramów oszczędzone na masie rotującej powoduje, że od razu rower inaczej się prowadzi. Każdy z opisywanych Heliosów, ma aerodynamiczne koła z włókna węglowego z wysokim stożkiem. Są to rowery, które błyskawicznie przyśpieszają i rewelacyjnie prowadzą się w zakrętach. Idealne dla kogoś, kto szuka roweru szosowego z najwyższej półki.
- „Zadzior” wizualny – to nie jest do końca zasługa technologii, ale kształt ramy i jej profil sprawia, że nie sposób nie obejrzeć się za tymi rowerami. Każdy z tych Heliosów prezentuje się elegancko i agresywnie zarazem. Lakier z A9X, który mieni się w słońcu to prawdziwe mistrzostwo świata. Gdy spojrzymy na cenę, biją konkurencje na głowę, oferując tak dobre wyposażenie w takich pieniądzach.
Dokładna podróż przez osprzęt – Polygon Helios A8, A8X i A9x
Polygon A8
To najbardziej przystępny cenowo z wszystkich opisywanych przez nas dziś rowerów. Zbudowany jest na fenomenalnej ramie Polygon Helios, którą znajdziecie też w najwyższym modelu A9X. Zarówno rama, jak i widelec korzystają z włókna węglowego ACX Performance. Wszystkie linki i pancerze poprowadzone są elegancko wewnątrz, co daje Helios A8 ładny „czysty look”. W połączeniu z lakierem Nubium Grey robi to świetne wrażenie. Oczywiście w tej cenie zarówno z przodu, jak i z tyłu mamy sztywną oś QR12 i taperowaną główkę sterową.
Wariant A8 ma osprzęt Shimano Ultegra serii 8000. To jedna z najlepszych grup mechanicznych, jakie są na rynku. Korba ma rozstaw zębatek 52/36, co daje sporą wszechstronność w doborze przełożenia przy zróżnicowanym terenie. W kasecie znajduje się 11 zębów. Wspornik siodła jest z włókna węglowego, a jego profil został spłaszczony tak, by obniżyć opory powietrza.
To, do czego chcemy się przyczepić w każdym z tych rowerów – siodełko z prętami cr-mo w tej półce to trochę wstyd. Zobacz nasze video z recenzją modelu A9X, żeby dowiedzieć się, co z tym fantem robimy. Kierownica i mostek są produkcji FSA, a NieKamil twierdzi, że owijka jest do wymiany. To raczej standardowa ocena 99% rowerów szosowych na rynku. Mało który przeżywa „owijkowe starcie” z Filigranowym Zawodnikiem.
Świetnym argumentem za kupnem tego modelu jest nie tylko rama, lecz także koła z włókna węglowego. Polygon A8 będzie dobrym wyborem dla kogoś, kto jeździ rowerem szosowym dla przyjemności. Pokonywanie kolejnych kilometrów na tym rowerze to sama przyjemność.
Polygon A8X
Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy w wyższym modelu to piękny, czarny, matowy lakier. Rower robi piorunujące wrażenie zarówno na materiałach producenta, jak i na żywo. Podstawową różnicą między A8X, a A8 jest użycie grupy Shimano Ultegra Di2. Zakres przełożeń i komponenty są identyczne, jak w niższym modelu.
Shimano Di2 pozwala na dopasowanie charakteru zmiany biegów z poziomu aplikacji mobilnej, a łańcuch błyskawicznie zmienia swoje położenie po naciśnięciu klamkomanetki. To rower, który słucha się każdego Twojego polecenia.
Oprócz wyższej klasy osprzętu Polygon A8X ma zintegrowany kokpit Vision metron 5d. Wszystkie linki i pancerze poprowadzone są estetycznie wewnątrz kierownicy, a do tego sama kierownica ma aerodynamiczny kształt. Efekt wizualny jest piorunujący.
Dla kogo będzie odpowiednim wyborem? Dla każdego, kto ceni sobie najwyższą precyzję zmiany biegów i chce jeździć naprawdę SZYBKO.
Przeczytaj także: Klamkomanetki – jak działają i kiedy się ich używa?
Polygon A9X
To rower, który według nas totalnie rozbija bank w kategorii rowerów szosowych performance. Jeśli nie ma dla Ciebie znaczenia marka, a liczy się to, jaki masz osprzęt i technologie do dyspozycji, to naprawdę nie można trafić lepiej.
Po pierwsze lakier Polygon Helios A9X to jest mistrzostwo świata. Drobinki, które są w nim zawarte, odbijają promienie słoneczne. Jest to wyjątkowy styl. Po drugie, Polygon A9X jeździ na najwyższym osprzęcie Dura Ace Di2 od Shimano w cenie, w której nawet droższe rowery Premium najczęściej mają Shimano Ultegra Di2.
Przykładem niech będzie Trek Madone SL 7. Ma lepszą ramę, ma opiekę posprzedażową Trek i świetne koła, nie ma za to Shimano Dura Ace i wbudowanego pomiaru mocy. Można oczywiście go dołożyć, ale jak ktoś chce kompletnego roweru do zaawansowanych treningów i wyścigów, to Polygon ma wszystko, co potrzebne.
Poza tym mamy tutaj ten sam kokpit zintegrowany, co w A8X i koła Shimano Dura Ace z włókna węglowego, na których w tym roku Mathieu van der Poel zdobył Mistrzostwo Świata. To porządnie skomponowany rower, który wybierze rozsądny klient. Rozsądny, bo przekalkuluje w głowie, czy warto dopłacać za markę, czy jednak lepiej mieć osprzęt wyższej klasy.
Zobacz również: Jaka owijka na kierownicę sprawdzi się najlepiej? Poznaj Sprintowe propozycje!
Jaka jest różnica między Polygon Helios A8 a A9x i A8X? Zobacz!
Każdy z tych wariantów przeznaczony jest dla innego odbiorcy.
Polygon A8 – to rower do „ambitnej” jazdy rekreacyjnej. Będzie dobry dla kogoś, kto regularnie trenuje, lubi dobrej klasy sprzęt i wie, w jaki sposób go wykorzystać. Idealny dla każdego, kto chce zbierać punkty na Stravie (zapraszamy do naszej grupy Filigranowi Zawodnicy), będzie to fajny sprzęt do zawstydzania kolegów.
Polygon A8X – to prawdopodobnie najlepiej i najkorzystniej skonfigurowany rower szosowy na grupie Shimano Ultegra Di2, jaki znajdziesz na rynku. Jeśli tylko interesuje Cię „elektryka” i przepiękny zintegrowany kokpit, szukasz mocnych wrażeń podczas jazdy, to zdecydowanie warto dopłacić i brać A8X. To bardzo mocny zawodnik w tym segmencie.
Polygon A9X – to sprzęt, który potrafi zawstydzić niejeden model od producentów premium. Fakt, jego rama nie jest może tak zaawansowana, jak ta, którą oferuje Trek, czy Specialized, jednak po jego zakupie zostanie Ci jeszcze sporo na koncie, by zaplanować ze znajomymi wypad rowerowy do Calpe albo nad Gardę. To rower szosowy, który dostarczy Ci najwyższej możliwej wydajności i zapewni prędkość zawsze wtedy, gdy będzie Ci to niezbędne. Nadaje się zarówno do ścigania, jak i rekreacyjnej jazdy dla przyjemności. Kosior to właściwe słowo, żeby podsumować Polygon Helios A9X.
Polygon Helios A8, A8X, A9x – podsumowanie
Polygon raczej nie jest marką, którą bierze się pod uwagę, wybierając rower szosowy. Mamy wielką nadzieję, że to się zmieni, bo seria Helios to niezwykle udany projekt. Są to rowery z osprzętem najwyższej klasy, które biją rekord w kategorii cena/jakość. Każdy z prezentowanych modeli z czystym sumieniem polecamy.
Jeśli przy zakupach kierujesz się rozsądkiem, to serdecznie zapraszamy po rowery Polygon do naszego sklepu Sprint-Rowery. Dla tych, którzy kupują sercem, ściągamy z Włoch Pinarello.
Do następnego!