This is a demo store. No orders will be fulfilled.
Polecane rowery damskie

Idealny rower miejski
Czy istnieje takie stwierdzenie jak idealny rower?
Tak, każdy użytkownik swojego roweru powie, że jego rower jest idealny specjalnie wybrany dla niego.
Każdy rowerzysta powie Ci w jakiej klasie rowerów jest ten który Ty masz lub który zamierza sobie kupić.
Naprawdę złotego środka nie ma. Idealne rzeczy nie istnieją, a tym bardziej sprzęty, które ich części są eksploatowane.
Idealny rower to jest pewnego rodzaju dopasowanie do właściciela. Każdy z Nas wybiera sobie markę, tak jak samochodu, wybiera kolor.
Tak naprawdę, większość z Nas skupia się na tym jak on wygląda, a nie jak jest wykonany.
Większość profesjonalnych sportowców, odpowie, że większość rowerów jest nic nie warta, ponieważ nie spełniają roli dla zawodowców.
Tak, ale czy My wszyscy jesteśmy wyczynowcami? Czy My wszyscy musimy jeździć na czas, jak najlepiej pokonywać zakręty?
Oczywiście, że nie. Dlatego pewnego razu powstał rower miejski dla mężczyzn i kobiet.
Popularne już jest to, że w miastach duża cześć społeczeństwa jeździ na damkach.
Musi być uniwersalny i komfortowy tak, aby zarówno codziennie jeździć do pracy.
Rower do odpoczynku i do krótkiej podróży
Pisząc ten artykuł skupić się mam zamiar nad rowerami damskiej klasy.
Dlaczego damskiej? Dlaczego nie męskiej?
Rower nazywany potocznie damką jest pewnego rodzaju oznaką jak dana osoba oznajmia iż spędza czas w kolarstwie.
Rowerów damskiego "pochodzenia" używają w szczególności kobiety, które jeżdżą tylko dla rekreacji.
O tuż nie do końca. Obecnie damka jest używana również przez mężczyzn. Coraz więcej można zobaczyć Panów, którzy dostojnie przemierzają ulice miasta szukając jak najszybszej drogi do pracy czy na małe zakupy.
Obecnie rowery typu damskiego są używane w miastach jako transport publiczny.
Coraz więcej wypożyczalni miejskich rowerów używa tego rozwiązania. Możecie spytać dlaczego?
Sama damka, czyli rower damski jest zaliczony do typu miejskiego.
Jej rama nie idzie prosto jak w rowerach górskich czy szosowych.
Rama jest w tym elemencie wiła, czyli konstrukcja idzie w dół, aby umożliwić kobietom łatwiejsze wsiadanie.
Ułatwia to sprawę wchodzenia jak i schodzenia.
Model miejski jako damka jest widziany w większości miast polskich.
Wybierany jest dla tego, ponieważ oprócz niskiej ramy, ma wygodne siodełko takie szersze oraz bagażnik z tyłu i najprawdopodobniej koszyczek kobiecy z przodu.
Coraz częściej można zauważyć, iż mężczyznom taki model rower się podoba, ponieważ w miejskiej dżungli jest nieodzownym elementem przewożenia jakiś dokumentów czy innych artykułów związanych z życiem codziennym.
Rower typu damka jest eksploatowany przez wszystkie pokolenia kobiet, od momentu kiedy powstał.
Bardzo trafnym pomysłem było skupienie się na kobiecie i pozwolenie jej swobodnie jeździć nawet w dłuższych sukniach.
Jeszcze jednym ważnym aspektem roweru jest sport.
Kobiety wybierają rower, aby zrekompensować sobie inne sporty, ponieważ jak Kobieta uważa, nie mogę się spocić więc wsiądę na rower.
Wybór wśród kobiecych rowerów
Głównym tematem artykułu jest porównanie marek rowerów w modelu "damka".
Głównym elementem na który patrzy się kobieta, to będzie wygoda jazdy, wygląd oraz postawa w jakiej będzie siedziała, aby móc się prezentować.
Natomiast facet będzie szukał i wybierał roweru pod kontekstem przerzutek, korby, naprężenia łańcucha czy spojonej ramy.
Więc zaczynając wybór i już przechodząc do finalizacji, skupmy się na wykończeniu, co ten rower posiada, jak go wykorzystać, aby służył nam jak najdłużej.
Podstawowym kryterium jest jakoś oraz komfort jazdy, co składa się na te elementy?
Po pierwsze - waga
Rower miejski, w tym przypadku damski musi być najlżejszy jak się da.
Nie chcę mówić, że masa ma znaczenie, natomiast waga samych kół i ramy jest bardzo istotna.
Czym lżejsze koła z ramą tym jest płynniejsza i wygodniejsza jazda.
Rower bez manetki
Idealnym rozwiązaniem dla damskiego roweru jest przerzutka w pedałach.
Osoby, nie muszą się martwić o zmienianie biegów, tylko oddają się pięknej rekreacji czy sprintowi do pracy.
Takie rozwiązania mają rowery poniżej na przykład marka Spezialized.
Komfort siedzenia
Ważnym kolejnym elementem roweru miejskiego jest samo siodełko.
W porównaniu do innych rowerów, damki mają wygodne duże siodełka, dzięki czemu mogą na spokojnie przyjmować małe i wielkie ciała.
Siodełka na damkach są tak skonstruowane, aby tylko przysporzyć gładką jazdę rowerzyście.
Ogumienie
Ważnym czynnikiem też rowerów są same opony.
Przy tym typie nie ma za bardzo możliwości kombinowania.
Rowery miejskie są tak skonstruowane, że mają opony zrównoważone.
Czyli mieszczą się pomiędzy oponami z rowerów górskich, a szosowych.
Zazwyczaj ogumienie jest bardziej wytrzymałe niż w tych dwóch przypadkach powyżej.
Sterowanie
Ostatnim aspektem, którego można byłoby się spodziewać jest kierownica.
Kierownica ma najczęściej kształt łuku, aby kierujący miał możliwość jak najlepszego manewru.
Minusem jest tylko to, że kierownica jest tak szeroka, że można łatwo zahaczyć o jakieś gałęzie lub ogrodzenie.
Ciężki wybór
Marka Giant
Na stronie producenta możemy zaobserwować jak chwalą się wszechstronnością, wydajnością i przyjemnością jazdy. Przykładem posłuży nam Giant Attend CS 1 LDS.
Widzimy jak na tym rowerze poprowadzona została linia ramy, aby rozdzielić jedną główną linię w dwie co powoduje większą kontrolę podczas bocznych podmuchów wiatru.
Napędzany jest sprzętem od Shimano i posiada duże, stabilne koła 28 cali, co powoduje naprawdę komfort jazdy.
Komfortowi jazdy ułatwia fakt, że siodełko jest znanej firmy Selle Royal, co powoduje odpowiednie siedzenie, a ręce są na kierownicy, która oparta jest na widelcu, który amortyzuje nierówności.
Warto wspomnieć, że rower ma bagażnik, oświetlenie, błotniki oraz osłonę na łańcuch.
Specyfikacja:
Rama - Aluminium Aluxx
Widelec - SR SUNTOUR CR8R
Suport - FEIMIN FP-B902W, kwadrat
Mechanizm korbowy - ProWheel 38T
Manetki - Shimano Nexus 8
Opony - CST Xpedium, 700x35c
Marka Kross
Drugim rowerem jest damka polskiego producenta Kross TRANS 4.0 damski.
Budowa samej ramy nieco się już różni jak w modelu wyżej ponieważ dwa ogniwa w złączeniu przed ramą kierownicy łączą się w jedno tworząc duży masywny kawałek aluminium,
Aluminium powoduje jednak, że jest lżejsze od stali co może jednak wpasować się w mobilność roweru.
Dzięki temu możemy szybciej ruszyć na zielonych światłach niż kolega na marce Giant.
Rower marki Kross w wersji damskiej posiada przerzutkę Shimano Acera co daje 21 przełożeń na tylnej zębatce.
Model posiada hamulce V-brake oraz opony Mitas Gripper. Posiada tak jak klasyczna damka bagażnik z tyłu i możliwość montażu koszyka z przodu.
Rama - Aluminium Performance
Widelec - SR SUNTOUR M3010
Suport - FP-B902
Mechanizm korbowy - SR SUNTOUR
Manetki - SHIMANO EF500
Opony - MITAS GRIPPER V84 42-622
Marka Specialized
Specialized przede wszystkim wyróżnia się na rynku rowerów swoimi rowerami górskimi oraz do jazd wyczynowych.
W modelu damki marka Specialized wyróżnia modele Step-Through i tym razem na blat trafia Sirrus X 3.0 Step-Through EQ.
Charakteryzuje się już na samym początku wykonaniem ramy. Jest ona wykonana z najwyższego stopu A1 Aluminium Premium.
Rama jest ułożona nisko co powoduje większy komfort wsiadania i zsiadania z roweru.
Posiada wytrzymałe opony Specialized Pathfinder z ochroną przed przebiciem Endurant Casing i BlackBelt, napęd i manetka z Shimano Deore.
Firma do modelu roweru użyła technologii A-Head czyli do steru bezgwintowego.
Specyfikacja:
Rama - Specialized A1 Premium Aluminium
Widelec - A1 Premium Aluminum
Suport - Hollowtech
Mechanizm korbowy - aluminium, 40 zębów
Manetki - Shimano Deore 1x11
Przerzutka tylna - Shimano Deore 11 biegów
Opony - Pathfinder Sport
Marka Trek
Producent rowerów Trek w swoim wieloletnim doświadczeniu imponował odnośnie rowerów damskich.
Warianty, które stosuje firma od lat zadziwiają innych producentów z konkurencji.
Nietuzinkowa rama, manetki, hamulce czy korba to elementy w których firma nie szczędzi komfortu jazdy swoim klientom.
Dzięki takim zastosowaniom klient z chęcią powraca do firmy Trek.
Model który wezmę na tapetę to Trek Verve 1 Equipped Lowstep.
Rower wyposażony jest w lekką aluminiową ramę, pomimo tego, że nie posiada górnej rury, a co powoduje i tak dobrą koordynację podczas silniejszego wiatru.
Wersja Equipped oznacza, że rower został wyposażony w eleganckie błotniki, wpasowujący się błotnik oraz modne i nowoczesne oświetlenie.
Model jest w postaci hybrydowej, dzięki czemu wkomponuje się w przestrzeń miejską oraz sprawdzi się w warunkach poza miastem czyli na polnych drogach.
Specyfikacja:
Rama - Alpha Gold Aluminium
Widelec - Verve
Suport - Bontrager
Mechanizm korbowy - Kuty stop aluminium
Manetki - Shimano Altus EF500
Opony - Bontrager H2 Comp
Marka Unibike
Ostatnim rowerem, który prezentuje się na liście jest rower Unibike Vision 2021
Charakterystyka ramy zbliżona jest do pierwszego roweru w artykule czyli do roweru firmy Giant.
Aluminiowa rama, która w zestawieniu z wszystkimi obecnymi rowerami wypada prawidłowo.
Kolejnym atutem jest fakt, że rower składa się z przerzutek i manetek firmy Shimano oraz ma wygodne duże siodełko.
Rower przystosowany jest do jazdy miejskiej, wyposażony w oświetlenie i bagażnik.
Spełnia warunki, aby się poruszać spokojnie po mieście i bez większego zastanowienia wjeżdżać w leśne drużki oraz polne drogi.
Specyfikacja:
Rama - Wysokiej klasy aluminium 6061-T6
Widelec - SR Suntour ze skokiem 40 mm
Suport - Shimano
Mechanizm korbowy - Shimano 3 blaty
Manetki - Shimano Tourney 3x7
Opony - Impac Tourpac
Podsumowanie
Wybierając model damki, tak jak pisałem powyżej przede wszystkim powinniśmy kierować się wygodą i komfortem jazdy.
W charakterystyce tego roweru jest fakt, że powinien sprawiać najmniej bólu fizycznego oraz uszczęśliwiać kierującego.
Z wybranych modeli ranking wygrywa rower producentów Trek.
Później gdzieś na podium jest Specialized oraz Kross.
Następnie Unibike i na szarym końcu za stalową ramę dopiero Giant.
Nie patrząc się na cenę czy elementy wykonania i dodatków, warto powiedzieć sobie jedno.
Damka to jest rower, który będzie wiódł prym w świecie miasta oraz wśród kobiet i osób otyłych.
Jeżdżąc na rowerze wyrabiamy sobie kondycje oraz poszczególne partie ciała.
Zachęcam do przerzucenia się z samochodu i jazdy po mieście jednym z tych modeli, które zaprezentowałem.