This is a demo store. No orders will be fulfilled.

Pinarello Grevil – najładniejszy i najlepszy? Sprawdzamy!

28/08/2023
Pinarello Grevil – najładniejszy i najlepszy? Sprawdzamy!

Spis treści:

  1. Pinarello Grevil – czym wyróżnia się model i dlaczego cieszy oczy?
  2. Pinarello Grevil – cena. Czy warto zainwestować? Analiza wyceny roweru i jego relacji do jakości oraz cech
  3. Najładniejszy gravel na rynku? Design i estetyka roweru Pinarello Grevil w kontekście konkurencji
  4. Zakończenie

pinarello-grevil

Pinarello Grevil – czym wyróżnia się model i dlaczego cieszy oczy?

Patrząc na design Pinarello Grevil na myśl przychodzi porównanie do samochodu Lamborghini Urus. Włosi po raz kolejny pokazali, że potrafią tworzyć wyjątkowe i piękne rowery, których nie da się pomylić z niczym innym.

Nasz egzemplarz, który opisaliśmy w nagraniu na YouTube, miał rzucające się w oczy czarno-zielone malowanie, ale na stronie producenta znajdziecie między innymi wariant czarno-złoty. Powiedzieć, że robią wrażenie, to jak nie powiedzieć nic.


Poza tym, że „Pina” zachwyca designem, warto wiedzieć, że mamy tu do czynienia z przedstawicielem kategorii „gravele wyścigowe”. Ten drugi człon jest szczególnie istotny, bo nie uświadczymy w ramie żadnych gniazd montażowych i miłośnicy dalekich wypraw mogą poczuć się zawiedzeni.

Dla kogo w takim razie jest ten rower i czy mamy tutaj do czynienia z gravelowym Pinarello Dogma?

Przeczytaj także: Pinarello Dogma F, czyli jeden z najlepszych rowerów szosowych na świecie

Pinarello Grevil – cena. Czy warto zainwestować? Analiza wyceny roweru i jego relacji do jakości oraz cech

Kupując Pinarello, musimy liczyć się z wydatkiem, w ramach którego, możemy kupić sześć sztuk Marin Nicasio+ i prawie trzy sztuki Cannondale Topstone 4. Całą rodzinę można wyposażyć w gravele dysponując taką kwotą! Dlaczego więc mielibyśmy decydować się na jeden wyjątkowy rower dla siebie?

pinarello-grevil

Full Gas Everywhere

„Full Gas Everywhere”, to hasło, które reklamuje Pinarello Grevil na stronach producenta. Wyraźnie widać, że podczas projektowania skupiono się na tym, by ten model był odpowiednikiem Pinarello Dogma dla miłośników jazdy po szutrach.

Mówimy tutaj więc o flagowym rowerze, który ma za zadanie dać Ci maksimum wydajności w warunkach, do których został zaprojektowany. Ten gravel powstał do bardzo szybkiej jazdy i perfekcyjnie sprawdzi się na trasach wyścigów gravelowych.

Rama Pinarello Grevil to dzieło sztuki

Poza tym, że jest to prawdopodobnie najpiękniejsza rama gravelowa na rynku, producent zadbał, by była jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie.

Włókno węglowe T700, z którego zbudowano ramę pochodzi od producenta Toray, który uznany jest za jednego z najlepszych na świecie. Pinarello wykorzystało taki układ włókien, który wspomaga tłumienie drgań przy jednoczesnym utrzymaniu sztywności. Efektem tego jest rower, który przyśpiesza błyskawicznie, a podczas długiej jazdy zapewnia Ci niezbędny komfort.

Asymetryczny tylny widelec to rozwiązanie, które pojawia się też w rowerach polskiej firmy Rondo. Jego obecność poprawia właściwości jezdne na nierównych odcinkach. Rower jest stabilny i dobrze tłumi wibracje, a także inaczej rozprowadza energię generowaną po stronie układu napędowego, co poprawia osiągi podczas przyśpieszeń.

pinarello-grevil

Gravelowa geometria Pinarello Grevil zapewnia Ci dokładnie takie same właściwości jezdne w każdym rozmiarze roweru. Przede wszystkim zwiększony kąt rury siodełka pozwala na użycie opon o większej szerokości. Rama jest kompatybilna z kołami 700C lub 650B. Szerokość opony zalecana przy rozmiarze 700C to 42 mm, choć organoleptyczne badanie Kamila w naszym teście dowiodło, że nieoficjalnie „upchnie” się 45 mm. To dobra informacja dla miłośników jazdy w wymagającym terenie.

W stosunku do roweru szosowego zmodyfikowana jest przednia sekcja ramy. Kąt widelca i jego nachylenie, ułatwią Ci stabilną jazdę nawet w sekcjach, które pełne są korzeni i kamieni.

Pozycja za kierownicą została zaprojektowana z myślą o poprawie komfortu i stabilności chwytu kierownicy. Wszystko po to, by długie gravelowe wyścigi były łatwiejsze do wygrywania.

Pinarello Grevil jest AERO

Pozornie może się wydawać, że właściwości aerodynamiczne w gravelu są sprawą drugorzędną. Nic bardziej mylnego! Opływowe kształty i rozwiązania, które ułatwiają utrzymanie wysokiej prędkości i zmniejszają wydatek energetyczny kolarza, są szczególnie ważne przy tak długich i wymagających wyścigach. 

Pinarello zastosowało kilka rozwiązań, które powodują, że to naprawdę szybki gravel.

Spłaszczenie wewnętrznej części ramy jest rozwiązaniem, które zaczerpnięto prosto z Pinarello Dogma. Płaski profil dolnej rury sprzyja zmniejszeniu oporu powietrza zwłaszcza w sytuacji, gdy mamy zamontowane bidony.

TICR jest opatentowanym sposobem Pinarello na integracji linek i pancerzy, który ten producent stosuje, by zmniejszyć opór aerodynamiczny. To rozwiązanie szczególnie cenią sobie mechanicy, bo montaż linek i pancerzy odbywa się znacznie szybciej niż w przypadku klasycznych rozwiązań.

Pod kątem wizualnym TICR pozwala na zachowanie w pełni czystego kokpitu nawet, mimo że nie jest on w całości zintegrowany.ForkFlap, jest specjalnym płaskim profilem w okolicy przedniej piasty, który ma za zadanie rozcinać powietrze i stabilizować jego przepływ na całej długości rozpędzonego roweru. Rozwiązanie to zintegrowano z udoskonalanym od lat charakterystycznym widelcem Pinarello Onda.

Efekt tych dodatków jest piorunujący i można zaryzykować stwierdzenie, że Grevil to Pinarello Dogma do jazdy po szutrze!

Osprzęt i koła

Wariant Pinarello Grevil, który mieliśmy okazję omówić w naszym video korzystał z osprzętu Shimano GRX 810. Czy jest inny wybór? Teoretycznie tak, bo producent pozwala na użycie części Shimano, Campagnolo i SRAM. Dlaczego jest to wybór teoretyczny?

pinarello-grevil 

Jest tych rowerów tak mało, że jeśli szukasz innego wariantu, to odbywa się to tylko na zamówienie i wpisanie w kolejkę. Oczywiście możecie to zrobić poprzez kontakt z naszym sklepem.

Pinarello Grevil ma całkowicie ukryte pancerze i linki i nawet gdy używamy mechanicznej grupy osprzętu jak Shimano GRX810, to na pierwszy rzut oka kompletnie tego nie widać. Producent dołożył wszelkich starań, by rower wyglądał bezbłędnie, a jakość spasowania jest na najwyższym poziomie.

GRX 810 jest najwyższą grupą mechaniczną osprzętu od Shimano, którą zaprojektowano z myślą o gravelach. Znana jest z wysokiej jakości wykonania i precyzji zmiany biegów nawet w wymagających warunkach atmosferycznych.

W przypadku Pinarello Grevil mówimy o pełnej grupie, która obejmuje przerzutkę, klamkomanetki i korbę. Gwarancja niezawodności jest w pakiecie, bo są to wysokiej klasy komponenty.

Jedyne zaskoczenie, które może Ci się przytrafić w kwestii osprzętu, to wkład supportu, który jak przystało na Włochy, ma odwrotny gwint (tak zwany support włoski).

Na osobny akapit zasługują koła, które w żaden sposób stopniem zaawansowania nie odstają od reszty roweru. Fulcrum Rapid Red łączą w sobie niską masę i wytrzymałość. Włosi zastosowali w tym modelu szprychy tzw. „straight pull”, które montowane są w niestandardowy sposób do piasty. Jest to nowoczesne rozwiązanie, które dopiero pojawia się w rowerach. Służy przede wszystkim zwiększeniu sztywności i obniżeniu masy rotującej koła.

Jakby coś, to robiliśmy test „tyrkania” w naszym video. Koła mają ładny, głęboki dźwięk.

Zobacz także: Nie wiesz, jaki rower szosowy wybrać? Sprawdź jak wypada Pinarello X!

Najładniejszy gravel na rynku? Design i estetyka roweru Pinarello Grevil w kontekście konkurencji

Czy są rowery, które jakkolwiek można porównać do Pinarello, które słynie z wyjątkowego designu? Co właściwie możemy kupić w podobnej cenie?

Giant Revolt X Advanced Pro 0

Gdy Giant zaprezentował rowery z serii „Anyroad”, byliśmy jednymi z tych, którzy realnie śmiali się z tego trendu i nie wierzyliśmy w jego sukces. Rynek zrobił swoje i dziś gravele sprzedają się jak ciepłe bułeczki.

Revolt X jest najprawdopodobniej nowym typem gravela, który już niedługo zagości na rynku. To gravel typowo terenowy, z amortyzatorem o niewielkim 40 mm skoku. Bardziej niż do Pinarello Grevil, można porównać jego charakter do Rondo Mylc.

Omówiliśmy tę konstrukcję w naszym video na YouTube i sami nie wiemy, co o tym rowerze myśleć. Mamy wrażenie, że historia rowerów zatoczyła koło, bo podobne rozwiązania pojawiały się w latach 90.



Giant stworzył rower na świetnej ramie, z widelcem amortyzowanym, który w terenie daje sporą przewagę i wyposażył go w osprzęt SRAM X01 Eagle AXS. To nie ma prawa źle jeździć i podobnie jak Pina, jest to sprzęt do wygrywania w wyścigach.

Jednak pod kątem designu i „polotu” Giant nie ma podjazdu do Pinarello i to widać gołym okiem. Poza tym w standardowej cenie jest o 20% droższy niż jego włoski konkurent.

Trek Checkpoint

Chciałoby się powiedzieć, że znaleźliśmy godnego konkurenta dla Pinarello, ale czy na pewno? Potencjalny kupujący wziąłby najpewniej pod uwagę Trek Checkpoint SL7 eTap lub Trek Checkpoint SL6 eTap. Oba warianty są bardzo interesującą alternatywą. Trek w ramach stosuje rozdzielacz IsoSpeed, który podnosi wydajność pedałowania na nierównościach i tłumi drgania. Działa to podobnie jak widelec z amortyzacją o niewielkim skoku.

Dodatkowo konstrukcja ramy jest na podobnym poziomie zaawansowania, co ta zastosowana w Pinarello Grevil. Na korzyść tego drugiego z pewnością przemawiają dodatki aerodynamiczne i rewelacyjny widelec ONDA.

To, co może być przeważającym argumentem to koła z włókna węglowego Bontrager Aeolus Pro V3. To udana konstrukcja, która objęta jest dodatkowo świetną gwarancją posprzedażową Trek (podobnie jak rama).

Jakie wady ma Trek Checkpoint? Nigdy nie będzie tak wyjątkowy jak Pinarello. Mimo że rozum podpowiada, że może to być lepszy wybór, to serce bije w kierunku Włoch. Jest to jednak kwestia, którą każdy musi sobie rozstrzygnąć samodzielnie.

pinarello-grevil

Już wiesz wszystko o Pinarello Grevil!

Jeśli chcesz kupić Pinarello Grevil, cena nie jest rozsądna. Czy ten rower wart jest tego, by go nabyć?

Jeśli szukasz wyjątkowości i tego, by za każdym razem patrzeć na swój rower z zachwytem i dzikim pragnieniem kolejnej przejażdżki, to zdecydowanie tak!

W świecie motoryzacji mówi się, że jeśli nie oglądasz się za swoim samochodem, idąc do domu, to znaczy, że masz zły samochód. Z Pinarello jest podobnie, bo tych rowerów nie kupuje się z rozsądku, a na ich widok serce za każdym razem bije szybciej.

Przypominamy, że Pinarello i inne marki rowerów znajdziesz w sklepie Sprint-Rowery, do którego gorąco zapraszamy. Wpadajcie też na naszego YouTube, bo dzieje się tam sporo fajnych rzeczy. Do następnego!