This is a demo store. No orders will be fulfilled.

Kross 2025 – nowe trendy i modele. Co przyniesie przyszłość w ofercie polskiego producenta?

30/09/2024
Kross 2025 – nowe trendy i modele. Co przyniesie przyszłość w ofercie polskiego producenta?

Rok 2025 przynosi kolejne zmiany w ofercie modelowej Kross. Nie mamy do czynienia z rewolucją, a raczej kontynuacją zmian, które rozpoczęły się w 2024 roku. Jak Kross wpisuje się w aktualne trendy na rynku? Co nowego zaprezentowano nam na nadchodzący rok?

Spis treści:

  1. Kross 2025
  2. Kross Esker 2025
  3. Aktualizacja linii rowerów miejskich
  4. Jakie są trendy branżowe na rok 2025
  5. Zakończenie

Kross 2025

Marka Kross od lat cieszy się uznaniem na polskim rynku rowerowym, oferując modele z dobrym stosunkiem jakości do ceny.

Z małego sklepu w Przasnyszu, Kross rozwinął się w największego producenta rowerów w Polsce, a jego modele dostępne są w całej Europie. Po okresie kilkuletniej „zadyszki” firma ewidentnie wychodzi na prostą i stale buduje swoją pozycję wśród innych marek rowerowych.

Wpływa na to między innymi własny zespół R&D, który jest odpowiedzialny za testowanie i opracowywanie nowych rowerów. Jak się okazuje, w Przasnyszu Kross dysponuje także jedną z najbardziej zaawansowanych fabryk karbonu w Europie. Wcale nas nie dziwi, że takie modele, jak Vento, Esker i Level na stałe zapisały się w świadomości polskich rowerzystów.

Kross 2025 rok przywita z odświeżoną ofertą. Patrząc na najnowsze modele, wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z ewolucją i kontynuacją zmian z poprzedniego sezonu.

Nie jest to jednak wszystko! W kilku aspektach Kross pozytywnie zaskakuje i jesteśmy przekonani, że rynek dobrze przyjmie nowości z katalogu Kross 2025.

Przeczytaj również: Które rowery mają dożywotnią gwarancję na ramę? Poznaj producentów

Kross Esker 2025

Kross konsekwentnie rozwija swoje gravele. Dzięki zaawansowanej technologii oraz współpracy z Instytutem Lotnictwa, rowery z serii Kross Esker i Kross Esker RS 2025 są interesującymi propozycjami na rynku.

Nie dziwi nas to, gdyż zainteresowanie gravelami stale rośnie i jest to segment rozwijany przez właściwie każdego producenta.

Co nowego w carbonowych Kross Esker 8.0 i Kross Esker 7.0?

Podobnie, jak w poprzednich latach, oba Eskery są gravelami na ramie z włókna węglowego. Zostały wyposażone w szereg standardowych dla tego segmentu technologii, takich jak wewnętrzne prowadzenie kabli, czy gniazda montażowe na dodatkowe akcesoria. To dwie solidne propozycje dla miłośników jazdy sportowej i bikepackingu.

kross-20254

Prześwit opon w obu modelach wynosi do 50 mm, a główka ramy przystosowana jest do montażu widelca amortyzowanego.

W tylnej sekcji znajduje się też gniazdo na dedykowaną nóżkę Kross, a konstrukcja daje możliwość zamontowania błotników. Rama jest kompatybilna zarówno z systemem napędu 2X, jak i 1X.

Największe różnice względem modelu 2024 dotyczą zastosowanej grupy osprzętu. Kross Esker 8.0 ma napęd 2X obsługiwany przez nową grupę Shimano GRX 800 z 12-rzędową kasetą. Kross Esker 7.0 także ma „nowy GRX”, a jego korba pozbawiona jest drugiej zębatki i ma konfigurację 1X.

kross-20255
Te dwa modele różnią się także kołami. Wariant 8.0 ma systemowe koła FSA dedykowane jeździe gravelowej, a w Esker 7.0 znajdziesz obręcze DT z piastami Shimano.

Oba Eskery mają nowe atrakcyjne malowania i widać, że kolorystycznie ktoś się przyłożył do designu. Jesteśmy pewni, że kolejny rok z rzędu będą hitem sprzedażowym.

Kross Esker 5.0 i Kross Esker 6.0 – co nowego?

Najpopularniejsze Eskery z aluminiową ramą także doczekały się aktualizacji. Ramy Kross Esker 5.0 i Kross Esker 6.0 wyposażono w dodatkowe protektory, które chronią przed uderzeniami kamieni i łańcucha. Dzięki temu rower jest jeszcze lepiej przystosowany do jazdy w wymagających warunkach.

kross-20258 
Oba warianty mają także 12-rzędową grupę Shimano GRX. W Kross Esker 6.0 występuje ona w wariancie 2X, a w Kross Esker 5.0 jest to konfiguracja z jedną tarczą w korbie.

Podobnie, jak w wyższych modelach, Kross zdecydował się na odświeżenie wersji kolorystycznych. Pojawiła się także rama w rozmiarze XS, której do tej pory nie można było zamówić.

kross-20259

Kross Esker TR – nowy model w ofercie Kross 2025

To jedna z nowości w linii gravelowej Kross Esker 2025. Zaprojektowano go z myślą o maksymalnym komforcie i wydajności podczas jazdy terenowej. Jesteśmy przekonani, że to będzie jeden z ciekawszych graveli terenowych w tym sezonie.

Kross zastosował aluminiową ramę Esker. Mamy więc do dyspozycji gniazda montażowe, możliwość założenia błotników i stopki, a także wygodną progresywną geometrię. Standardowo Esker TR wyposażony jest także w „myk-myk”, czyli sztycę typu „dropper”, która przyda Ci się podczas jazdy w terenie.

kross-20256

To, co jednak jest najciekawsze to amortyzator RockShox Rudy z 30 mm skoku. Widać, że Kross śledzi obecne trendy i postanowił odpowiedzieć na coraz częściej pojawiające się gravele z amortyzacją.

Poza tym Esker TR wyposażony jest w systemowe koła WTB z szerokimi oponami 700 × 50C i pełną grupę Shimano GRX 1 × 12. To kompletna maszyna zarówno do turystyki szutrowej, jak i wyścigów gravelowcych na poziomie amatorskim.

Kross Esker Flatbar – nowy model w ofercie

To kolejna propozycja w ofercie graveli Kross, która pokazuje, że marka dobrze wpisuje się w obecne trendy na rynku.

Kross Esker FL, czyli gravel z prostą kierownicą – zaprojektowany został z myślą o rowerzystach poszukujących uniwersalnego roweru na dojazdy do pracy i jazdę dla utrzymania sprawności fizycznej. Jeśli tylko zechcą – posłuży im także za rower do turystyki, gdyż nie brakuje mu gniazd montażowych. To dokładnie ta sama aluminiowa rama, którą znajdziesz w innych Eskerach.

kross-20257 Wyposażony został w napęd Shimano Cues 1 × 10 z szerokim zakresem przełożeń. W tej chwili jest to podstawowa grupa osprzętu Shimano, która oferuje wysoką precyzję działania i dobry stosunek ceny do jakości. Dopełnieniem są hydrauliczne hamulce tarczowe z serii MT200.

Opony w rozmiarze 700 × 45C pozwolą na wygodną jazdę po większości nawierzchni i jesteśmy pewni, że ten rower będzie miał wielu entuzjastów.

Kross Esker RS 2025 – niewielkie zmiany w nowym katalogu

W linii RS właściwie nie będzie zmian poza tym, że rama została wyposażona w protektory chroniące przed uderzeniami kamieni i korzeni. To wciąż ten sam aerodynamiczny gravel przeznaczony do szybkiej jazdy.

Aktualizacja linii rowerów miejskich

W roku 2025 Kross postawił także na odświeżenie swojej linii rowerów miejskich, wprowadzając drobne zmiany. Dotyczą one linii Trans, w której zastosowano szersze niż do tej pory opony. Ta bardzo udana seria stanie się dzięki temu bardziej wszechstronna i komfortowa podczas miejskiej jazdy.

Dodatkowo zmianie uległy mostki kierownicy. Wciąż są regulowane, jednak producent postawił na rozwiązanie bardziej estetyczne i wyższej jakości. Poprawią one ergonomię i dzięki nim jeszcze łatwiej będzie Ci dostosować pozycję za kierownicą do swoich warunków anatomicznych.

Wszystkie grafiki i wersje kolorystyczne zostały odświeżone, co nadaje serii Trans bardziej stylowy wygląd. Każdy wariant wyposażony jest w bagażnik, błotniki, oświetlenie i stopkę, dzięki czemu są one dobrym wyborem zarówno na dojazdy do pracy, jak i rekreacyjne przejażdżki po mieście. 

kross-20252

Jakie są trendy branżowe na rok 2025

Wszystko wskazuje na to, że rok 2025 będzie kontynuacją dynamicznego rozwoju branży rowerowej. Wyraźnie widzimy kilka trendów, które będą dominować w tym sezonie.

Rowery elektryczne 

E-bike wciąż będą najszybciej rozwijającym się segmentem w branży rowerowej.
Dzięki ciągłemu rozwojowi baterii oraz wsparciu dla ekologicznych rozwiązań e-rowery będą coraz częściej wybierane jako zamiennik samochodu. Oferta Kross w tym segmencie jest bogata i jest w czym wybierać.

Popularność e-bike zwiększy także rosnące wsparcie rządowe w postaci dotacji na zakup rowerów elektrycznych.

Sprawdź także: Dofinansowanie do roweru elektrycznego 2024/2025

Rowery gravelowe 

Gravele zyskują coraz większą popularność i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Rowerzyści pokochali wszechstronność i „kolarstwo romantyczne” związane z jazdą po szutrze i leśnych ścieżkach. Widzimy też, że producenci coraz chętniej prezentują gravele z systemami amortyzacji. To trend, który rozpoczął się już parę lat temu i jest kontynuowany.

Odświeżone Kross Esker 2025 mogą liczyć na kolejny dobry sezon sprzedażowy.

Zawężanie oferty 

Nie widzimy tego w nowym katalogu Kross, jednak jest to trend, który zauważamy u największych producentów. Szczególnie u amerykańskiego producenta Trek, który między innymi połączył modele Madone i Emonda w jeden. Podobnie wygląda to w segmencie graveli, gdzie dostrzegamy podział na turystyczno-szosowe i typowo wyścigowe konstrukcje z aerodynamicznymi kształtami.

Normalizacja cen 

Właściwie każdy producent, który zapowiedział swoją ofertę na rok 2025 albo obniżył ceny, albo podniósł wyposażenie swoich rowerów do danego pułapu cenowego. To dobra informacja, bo mamy wrażenie, że kończy się szalony okres rozpoczęty w 2020 roku.

Wszystkie te trendy wskazują na to, że rok 2025 przyniesie dalszy rozwój branży, a klienci będą mieli duży wybór rowerów dla swoich potrzeb.

Przeczytaj również: Ranking rowerów elektrycznych MTB! 5 najlepszych modeli

Zakończenie

Rok 2025 przynosi wiele ciekawych zmian i nowości w ofercie Kross. Każda z nich odpowiada na obecne trendy w branży rowerowej. Dotyczy to zarówno odświeżonych wzorów malowania, jak i aktualizacji osprzętu o najnowsze komponenty na rynku.

Podoba się dla nas kierunek, w którym od kilku lat podąża Kross. Wszystko wskazuje na to, że przez kolejne lata pozostanie liderem wśród polskich producentów rowerowych. Zaktualizowana oferta systematycznie jest dodawana do naszego sklepu internetowego. Zaglądajcie, zapraszamy serdecznie!