This is a demo store. No orders will be fulfilled.

Szosa do 15.000 zł - jak wybrać, na co zwrócić uwagę, aby nie przepłacić

27/02/2025
Szosa do 15.000 zł - jak wybrać, na co zwrócić uwagę, aby nie przepłacić

Budżet 15 000 złotych pozwala na zakup szosówki wyższej klasy. W tej kategorii cenowej możesz liczyć na osprzęt z wyższej półki, karbonową ramę, a także szereg zaawansowanych technologii znanych z najlepszych rowerów na świecie. Czy da się kupić w tych pieniądzach dobrą ramę i koła? Podpowiadamy!

W tym tekście podpowiemy Ci:

  • Czym kierować się wybierając rower szosowy do 15000?
  • Jaki osprzęt w tym budżecie jest najlepszym wyborem?
  • Czym powinna charakteryzować się kolarzówka wyczynowa.

Spis treści:

  1. Na co zwrócić uwagę, wybierając szosę w tej cenie?
  2. Przegląd wybranych modeli w budżecie do 15 000 zł
  3. Jak nie przepłacić za szosę?

Na co zwrócić uwagę, wybierając szosę w tej cenie?

Budżet 15 000 zł otwiera przed Tobą dostęp do modeli o wysokiej jakości wykonania, zaawansowanych technologiach i komponentach z wyższej półki.

To segment, w którym jest duża konkurencja, a proponowane przez producentów konfiguracje są szczególnie atrakcyjne dla kolarzy poszukujących naprawdę szybkiej maszyny. Czy da się kupić w tych pieniądzach dobry rower do pokonywania asfaltowych tras, który ma zaawansowaną ramę i względnie dobre koła? Tak!

Materiał ramy i typ geometrii

Rama jest najważniejszym elementem całego roweru. To właśnie od niej zależy, jak będzie się prowadził i czy będzie komfortowy. Przygotowaliśmy sobie 15 000 zł, co sprawia, że z powodzeniem możemy szukać ramy z włókna węglowego i karbonowego widelca.

Karbon zapewnia znacznie lepsze tłumienie drgań i przeniesienie mocy niż aluminium. Jazda na ramie z włókna węglowego jest dużo bardziej komfortowa niż w przypadku aluminium. Transfer mocy i sztywność także są na zupełnie innym poziomie.

Są trzy typy rowerów, które różnią się między sobą geometrią i charakterystyką:

  • Geometria endurance — zapewnia bardziej wyprostowaną pozycję, co zmniejsza obciążenie pleców i karku. Ramy tego typu często projektowane są tak, by dawać większy komfort, niż możliwości wyścigowe. Geometria endurance łączy się przeważnie z większym prześwitem na opony.
  • Wyścigowy — rowery z agresywną geometrią, która pozwala na uzyskiwanie wysokich prędkości. Pozycja kolarza jest pochylona, ale wymaga większej elastyczności ciała i doświadczenia.
  • Aero — geometria tego typu jest zoptymalizowana pod kątem niskiego oporu powietrza. Bez żadnych wątpliwości to właśnie szosy aero robią największe wrażenie wizualnie, gdyż ich ramy są spłaszczone, a koła mają wysoki stożek. Przeważnie uzupełniają je koła na wysokim stożku.
    Geometria aero sprawia, że dany model jest szybki na płaskim, ale jego waga jest wyższa, co może mieć znaczenie w górach.

Standardem jest także wewnętrzne prowadzenie linek i pancerzy. Niektóre kolarzówki mają zintegrowane kokpity, choć w tym segmencie jest to rzadkość i przeważnie jest to integracja częściowa.

Hamulce

Bez problemu kupisz w tym budżecie hydrauliczne hamulce tarczowe wysokiej klasy. Tyczy się to zarówno szos endurance, jak i typowo wyścigowych propozycji. Tarcze to dziś standard.

Koła

Koła są elementem, który w znacznym stopniu wpływa na prowadzenie roweru. Modele w budżecie do 15 000 zł nie mają czym pochwalić się w tej materii. Koła fabryczne należy traktować jako model podstawowy i z czasem warto pomyśleć o ich wymianie na coś lepszego.

W tej kategorii cenowej standardem są koła z obręczami aluminiowymi, które są solidne i łatwe w serwisie. Jest jednak jeden producent, który oferuje karbon! Mimo że nie są to wybitne koła pod względem technologii, to komfort i jakość jazdy będą lepsze niż na aluminiowym zestawie.

Właściwie każdy rower w tym budżecie jest sprzedawany z obręczami przystosowanymi pod system bezdętkowy.

Grupy napędowe

Gdybyśmy stworzyli ranking rowerów szosowych do 15 000 zł, to prawdopodobnie pierwszych 10 modeli korzystałoby z osprzętu Shimano 105.

To grupa, która na dobre zadomowiła się w średnim segmencie. Dobra informacja jest taka, że niektórzy producenci w naszym budżecie oferują jej wariant elektroniczny Di2.

Czy warto po niego sięgnąć? Jeśli tylko masz możliwość, to zdecydowanie tak. Znacznie łatwiejszy serwis i jakość zmiany biegów w przerzutkach elektronicznych to tylko niektóre z zalet tego systemu.

Przegląd wybranych modeli w budżecie do 15 000 zł

Nie są to wszystkie przez nas polecane rowery, jednak chcemy Wam zaproponować je w pierwszej kolejności. Każdy, kto zastanawia się „jaki rower szosowy kupić?”, znajdzie tu swój wymarzony sprzęt.

Polygon Helios A7X

To produkt z Indonezji, który śmiało rzuca rękawice znacznie droższym rywalom.

Wiemy, że nie jest to najlepsza w świadomości użytkowników marka produkująca szosówki, jednak jakość wykonania i dbałość o szczegóły są na najwyższym poziomie. W naszym zestawieniu jest to zdecydowanie najbardziej opłacalna propozycja.

Rama z włókna węglowego ACX Performance jest nie tylko lekka, ale także aerodynamiczna, co pozytywnie wpływa na osiągi przy wysokich prędkościach. Wszystkie linki i pancerze poprowadzone są wewnętrznie, a Polygon zastosował w tym modelu także elegancki zintegrowany kokpit. Rama ma fenomenalny lakier i może pochwalić się certyfikacją „UCI APPROVED".

Fabryczne koła Entity mają stożek 50 mm, a ich obręcze wykonane są z włókna węglowego. Helios dzięki temu prowadzi się przewidywalnie i dynamicznie przyśpiesza. Razem z oponami Schwalbe w rozmiarze 700x28C, stanowią szybki i komfortowy zestaw do pokonywania długich tras. To jedyna propozycja, która może zaoferować koła z włókna węglowego w tych pieniądzach.

Najmocniejszym punktem tej propozycji, jest kompletna grupa Shimano 105 Di2 w konfiguracji 2 × 12. Korba ma klasyczne zęby 52/36T i kasetę o szerokim zakresie 11-34T.

Testowaliśmy linię Helios i bardzo pozytywnie nas zaskoczyła. Zobacz, jak Polygon A7X wypadł w naszej recenzji video.

Polygon Strattos S7X

To szosówka zaprojektowana z myślą o komfortowym pokonywaniu długich tras po asfalcie. To, co rzuca się w oczy to przede wszystkim bogate wyposażenie w naprawdę atrakcyjnej cenie.

Zakładając nasz budżet, możesz kupić Strattos S7x i jeszcze zostaną Ci fundusze na przyzwoite koła, które w tym rowerze powinno się ulepszyć w pierwszej kolejności.

Rower bazuje na lekkiej ramie z włókna węglowego, co przekłada się na amortyzację i dobre tłumienie drgań. Polygon oferuje na nią aż 10 lat gwarancji, a jej geometria zaprojektowana jest w stylu endurance, co oznacza bardziej wygodną pozycję za kierownicą.

Na pokładzie znajdują się elektroniczne przerzutki z linii Shimano 105 Di2 w wersji 12 rzędowej. Zapewniają precyzyjną zmianę biegów bez potrzeby regulacji linek i konserwacji pancerzy.

System pozwala na sparowanie z komputerem rowerowym, dzięki czemu można monitorować stan użycia baterii. Strattos nie występuje w wersji z komponentami SRAM.

Jak przystało na rower w tym budżecie, koła są podstawowym modelem wykonanym z aluminium. Piasty produkcji Novatec mają łożyska maszynowe i kręcą się z niskim oporem toczenia.

Fabrycznie Polygon Strattos ma opony w rozmiarze 700x28C, co odpowiada dzisiejszym standardom wśród kolarzówek.

Strattos S7X możesz zobaczyć w naszej recenzji video na kanale YouTube.

Giant Propel Advanced 2 2025

To konstrukcja typu aero, którą zaprojektowano z myślą o osiąganiu wysokich prędkości. To jedna z najbardziej przystępnych cenowo propozycji w swojej kategorii, która oferuje technologie do tej pory zarezerwowane dla znacznie droższych propozycji.

Dzięki swojemu designowi i zaawansowanej konstrukcji Propel ma szereg miłośników wśród rowerzystów.

Poza aerodynamiczną ramą z włókna węglowego, na wyposażeniu znajduje się mechaniczna grupa Shimano 105 w układzie 2 × 12. Kombinacja napędu to 52/36 w korbie i 11-34 w kasecie, co daje Ci do dyspozycji zestaw wszechstronnych przełożeń. Rama Giant Propel objęta jest dożywotnią gwarancją producenta.

Giant wstawił w specyfikacji swoje opony i aluminiowe koła własnej produkcji. Obręcze mają wysoki stożek i powodują, że Propel prezentuje się atrakcyjnie bez żadnych modyfikacji. Wszystkie dodatki, takie jak sztyca, kierownica i siodełko, również są produkowane przez Tajwańczyków.

Na naszym kanale YouTube znajdziecie test tego sprzętu. Zapraszamy!

Jak nie przepłacić za szosę?

Najlepsze kolarzówki kosztują znacznie więcej niż 15 000. Nie zmienia to jednak faktu, że w tej cenie możemy kupić świetną maszynę, która posłuży Ci przez lata. Jak się za to zabrać?

Ustal priorytety — standardem w tej cenie są ramy karbonowe i osprzęt Shimano 105. Jeśli to Twoja pierwsza szosa, to może niekoniecznie jest Ci potrzebna elektroniczna grupa Di2. Najważniejsza w rowerze jest rama, koła i dopiero później osprzęt. Czasami warto wybrać tańszy wariant i dokupić do niego za jakiś czas lepsze koła.

„Chytry dwa razy traci” - kupując sprzęt, nie idź na przesadne kompromisy. Sprzęt musi mieć komplet dokumentów, przegląd i pieczątki, które są niezbędne do tego, by przeprowadzić w razie konieczności procedurę gwarancyjną. Wiemy, gdzie kupić szosę na zagranicznych portalach. Kup sprzęt tam, gdzie możesz liczyć na fachową pomoc i wsparcie posprzedażowe.

Sprawdź aktualne promocje — zanim podejmiesz decyzję, skontaktuj się z nami. Możesz też odwiedzić zakładkę „promocje” w naszym sklepie internetowym. Znajdziesz tam szeroki wybór rowerów i akcesoriów w specjalnych cenach. Promocje u nas obejmują także rowery z aktualnego rocznika.

Serdecznie zapraszamy!

Tagi
Polecane produkty