This is a demo store. No orders will be fulfilled.
Rodzaje bagażników rowerowych – omówienie. Jaki wybrać?

Bagażnik rowerowy to przydatne akcesorium dla każdego, kto chce planować dłuższe wycieczki i wyjazdy. Czy wybrać model dachowy, na haku czy tylny? W tym artykule przedstawiamy różne rodzaje bagażników i doradzamy, jak wybrać ten najlepszy dla siebie.
Spis treści:
- Rodzaje bagażników rowerowych – przegląd dostępnych opcji
- Bagażniki rowerowe na dachu, na haku czy bagażnik tylny – który wybrać?
- Bagażnik rowerowy – jaki wybrać?
- Bagażnik rowerowy – kluczowy dodatek dla entuzjastów rowerowych podróży
- Postaw na bagażnik rowerowy!
Rodzaje bagażników rowerowych – przegląd dostępnych opcji
Bagażniki do przewożenia rowerów stały się nieodłącznym elementem wyposażenia dla wielu miłośników dwóch kółek, zwłaszcza tych, którzy często podróżują samochodem i chcą mieć swój rower zawsze pod ręką.
To znacznie wygodniejszy sposób na transport roweru niż rozkładanie go i przewożenie w bagażniku, ze względu na oszczędność miejsca i gotowość roweru do jazdy zaraz po zdjęciu.
Istnieje kilka podstawowych rodzajów bagażników, które spełniają różne potrzeby i wymagania:
Bagażniki dachowe
Montowane na dachu samochodu, umożliwiają przewożenie jednego lub kilku rowerów w pozycji pionowej.
Są stabilne i nie ograniczają dostępu do bagażnika samochodu, ale wymagają pewnej wprawy przy montażu roweru na większej wysokości.
Ich główną wadą jest zwiększony opór powietrza i wyższe spalanie paliwa podczas przejazdu.
Bagażniki na hak holowniczy
Montowane bezpośrednio na haku samochodu, są łatwe w obsłudze i umożliwiają szybki dostęp do rowerów. Idealne dla cięższych rowerów, takich jak e-rowery, ponieważ eliminują konieczność podnoszenia roweru na wysokość dachu.
Wiele z nich posiada mechanizmy składania, co ułatwia dostęp do bagażnika nawet z zamontowanymi rowerami. Niektóre z nich mają miejsce na dodatkową tablicę rejestracyjną.
Bagażniki na tylną klapę
Są przymocowywane do tylnej klapy samochodu za pomocą pasów. Są łatwe do montażu i demontażu, ale mogą ograniczać dostęp do bagażnika.
Idealne dla osób, które potrzebują tymczasowego rozwiązania lub nie mają haka holowniczego. Nie wymagają belek dachowych i ingerencji w konstrukcje samochodu.
Przczytaj także: Wyprawa rowerowa – co zabrać w podróż na jednośladzie? Prowiant i niezbędne akcesoria
Bagażniki rowerowe na dachu, na haku czy bagażnik tylny – który wybrać?
Wybór bagażnika rowerowego zależy od wielu czynników, takich jak typ samochodu, ilość i rodzaj rowerów do przewożenia, oraz wygoda użytkownika.
Ważne jest, by zwrócić uwagę na maksymalną nośność bagażnika, jego sposób montażu oraz zabezpieczenia antykradzieżowe. Pamiętaj, że rowery elektryczne są zwykle dużo cięższe od ich odpowiedników bez baterii i uwzględnij to w swoich zakupach.
Bagażnik rowerowy to jedno z tych akcesoriów, na którym nie warto oszczędzać. Wybieraj renomowanych producentów, których bagażniki objęte są niezbędnymi atestami bezpieczeństwa. Platforma podczas transportu roweru powinna być przede wszystkim bezpieczna dla Ciebie i innych uczestników ruchu drogowego.
Duże znaczenie ma także wygoda montowania rowerów. Popularne bagażniki dachowe są w ostatnich latach wypierane na rzecz platform montowanych na haku holowniczym, gdyż montaż rowerów jest znacznie szybszy i nie wymaga tak dużego wysiłku.
Jakie są wady i zalety poszczególnych rozwiązań?
Bagażnik dachowy
Zalety: Pozwalają na przewożenie kilku rowerów jednocześnie, nie blokują dostępu do bagażnika samochodu oraz nie ograniczają widoczności z tyłu auta. Są także kompatybilne z większością samochodów, które mają belki dachowe.
Wady: Montaż roweru na dachu wymaga pewnego wysiłku, zwłaszcza przy cięższych rowerach. Ponadto zwiększają opór powietrza podczas jazdy, co może wpłynąć na zużycie paliwa.
Bagażniki na haku holowniczym (platformy):
Zalety: Są łatwe w montażu i umożliwiają szybkie i proste załadowanie roweru. Nie wpływają znacząco na zużycie paliwa i nie ograniczają widoczności.
Wady: Mogą ograniczać dostęp do bagażnika, zwłaszcza w samochodach typu kombi. Wymagają posiadania haka holowniczego, a w niektórych przypadkach dodatkowej tablicy rejestracyjnej.
Bagażniki tylne:
Zalety: Są stosunkowo tanie i łatwe w montażu. Nie wymagają dodatkowego wyposażenia, takiego jak belki dachowe czy hak holowniczy.
Wady: Mogą ograniczać widoczność z tyłu oraz dostęp do bagażnika. Nie są odpowiednie dla wszystkich typów samochodów.
Bagażnik rowerowy – jaki wybrać?
Thule EuroRide 940
Bagażnik rowerowy samochodowy Thule EuroRide 940 to nie tylko praktyczne, ale i niezwykle funkcjonalne rozwiązanie dla każdego, kto chce przewozić rower na dłuższe odległości.
Jako bagażnik montowany na hak holowniczy, pozwala na przewóz aż dwóch rowerów jednocześnie, gwarantując ich stabilność podczas jazdy.
Jednym z kluczowych atutów tego modelu jest jego mechanizm składania. Dzięki niemu bagażnik można łatwo złożyć, co nie tylko ułatwia jego przechowywanie, ale także zapewnia swobodny dostęp do bagażnika samochodu bez konieczności demontowania całego urządzenia.
Co więcej, Thule EuroRide 940 został wyposażony w solidne ramiona do mocowania rowerów oraz specjalne zabezpieczenie antykradzieżowe, które chroni zarówno bagażnik, jak i przewożone rowery przed potencjalną zmianą właściciela.
Warto również podkreślić, że bagażnik ten posiada homologację City Crash, co jest potwierdzeniem jego wysokiej jakości, trwałości oraz bezpieczeństwa użytkowania. Jego maksymalna ładowność wynosi 36 kilogramów, co pozwala na przewóz większości rowerów, które są na rynku.
Bagażnik Thule EuroRide 940 ma wbudowane oświetlenie zasilane złączem 13-pinowym i niezbędne miejsce na rejestracje wymaganą przepisami prawa.
Thule VeloCompact 924
Thule VeloCompact 924 to rozwinięcie modelu Thule EuroRide 940. Główną różnicą względem poprzedniego modelu jest sporo większy udźwig. Sprawia to, że VeloCompact 924 jest znacznie lepszym wyborem, jeśli chcesz przewozić na platformie rowery elektryczne.
Na tym bagażniku zmieścisz dwa rowery, których masa nie powinna przekraczać łącznie 46 kilogramów. Thule VeloCompact 924 ma wbudowany system przeciwkradzieżowy, by je zabezpieczyć.
Jest to platforma montowana na haku holowniczym, ze wbudowanym systemem składania, by ułatwić Ci dostęp do bagażnika.
Pewny chwyt rowerów sprawia, że nawet jazda po nierównym terenie nie powinna budzić Twoich obaw. Szeroki odstęp pomiędzy nimi (19 cm) sprawia, że nie musisz także przejmować się ewentualnym uszkodzeniem rowerów w transporcie.
Thule to marka znana z tego, że tworzy praktyczne akcesoria. VeloCompact 924 można szybko i łatwo złożyć w celu przechowania go w garażu lub mieszkaniu, a po skończonej wycieczce zajmuje niewiele miejsca.
Bagażnik spełnia wszelkie niezbędne normy bezpieczeństwa, posiada wymagane przepisami oświetlenie i miejsce na tablicę rejestracyjną.
Obecnie jest to jedna z najlepszych konstrukcji na rynku.
Przeczytaj także: Planujesz zagraniczne trasy rowerowe? Słowacja zaskoczy Cię możliwościami!
Bagażnik rowerowy – kluczowy dodatek dla entuzjastów rowerowych podróży
Nawet najlepszy bagażnik rowerowy na nic się nie przyda, gdy nie ma czego na nim powiesić. Jaki rower byłby gwarancją dobrego weekendu na dwóch kółkach?
Rondo Ruut AL1 G3
Masz duszę eksploratora i nie wiesz, na jaką trasę będziesz mieć ochotę na Twoim wyjeździe? Gravel to odpowiedź na 99% Twoich zachcianek rowerowych.
Rondo Ruut AL1 G3 to nowoczesny rower gravelowy, który łączy w sobie zaawansowaną ramę z aluminium z uwielbianym przez rowerzystów designem charakterystycznym dla Rondo. Linki i pancerze poprowadzono w taki sposób, by wygląd Ruut AL1 G3 był idealny, a jakość wykonania każdego detalu jest naprawdę imponująca.
Asymetryczny tylny trójkąt, sztywne osie, możliwość zmiany geometrii za pomocą FlipChip i taperowana główka sterowa sprawiają, że to rower, który niemal przy każdej okazji prowadzi się wzorowo.
Pomaga w tym napęd SRAM APEX 1, który zmienia biegi w charakterystyczny „brutalny” dla tej marki sposób, dając Ci precyzje i przyjemne, sportowe doznania przy każdym przeskoczeniu łańcucha.
Jeśli zechcesz jechać naprawdę daleko, to w Ruut G3 nie brakuje gniazd montażowych, do których dołożysz dodatkowe akcesoria. Wtedy nie pozostaje nic innego, jak zostawić samochód na parkingu strzeżonym i udać się w nieznane. Czy to nie na tym polega wolność?
Trek Rail 9.7
Trek Rail 9.7 to propozycja dla tych, którzy chcą wyjątkowego roweru elektrycznego na wyjazdy w góry. W połączeniu z dobrym bagażnikiem rowerowym – to brzmi jak plan na dobry weekend!
Rail 9.7 to bezkompromisowy rower do jazdy po szlaku, który wspomaga Cię podczas podjazdu swoim silnikiem Bosch 250W, a na zjeździe daje Ci się ostro wyszaleć, bo ma jeden z najbardziej zaawansowanych systemów zawieszenia na rynku, w którym połączono dwa amortyzatory RockShox Domain RC z tłumikiem DebonAir i 160 mm skoku oraz damper RockShox Deluxe Select+. Tak, tym rowerem dosłownie można latać i on to uwielbia.
Pomaga w tym sztywna i zaawansowana rama z włókna węglowego OCLV Mountain, która została specjalnie wzmocniona w najbardziej wrażliwych jej sekcjach.
Wbudowany system Knock-Block zabezpiecza ją przed uszkodzeniem od uderzeń kierownicy, a wydajna bateria 625Wh została zabudowana wewnątrz dolnej rury razem z silnikiem, co zapewnia dobre rozłożenie masy.
Pełen osprzęt Simano SLX i XT w układzie 1x12 to gwarancja dobrej zabawy nawet w trudnych warunkach pogodowych. W komplecie są koła o szerokich 30 mm obręczach, które zwiększają trakcje każdej opony i 4 tłoczkowe hamulce Shimano M6120, które zapewniają Ci maksimum kontroli na zjeździe.
Mamy ten rower w takiej cenie, że aż żal nie skorzystać.
Postaw na bagażnik rowerowy!
Bagażnik rowerowy to znacznie lepszy sposób na przewożenie naszych dwóch kółek niż bagażnik samochodowy.
Rower jest gotów do jazdy niemal od razu po dotarciu do celu, a w samochodzie nie zabraknie miejsca dla Twojej rodziny i dodatkowego bagażu.
Czy można wyobrazić sobie lepszy sposób na wspólne spędzanie czasu? Jeżeli nie wyobrażasz sobie wolnego czasu bez roweru, to zapraszamy do naszego sklepu internetowego, gdzie rozpoczęliśmy jesienne wyprzedaże.